koppelen valk en grasjes.

Gestart door pipi, augustus 14, 2013, 07:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

We hebben sinds een dikke maand een 1 jarig valkparkiet, mannetje. We hadden al twee grasjes, een man en vrouwtje. Ze,vliegen samen los en er gebeuren geen nare dingen, de valk lijkt de grasjes reuze interressant te vinden, vliegt altijd naar ze toe en gaat op de kooi zitten als ze er in zitten. Hij lijkt op te fleuren. Als ik de grasjes bij hem in de kooi zet lijkt hij dit ook prima te vinden alleen het vrouwtjes grasje gaat er uit en in dr eigen kooi zitten.

Wanneer zou ik het aandurven om ze echt bij elkaar te zetten? De grasjes zitten nu even in de kooi van de valk.valkje vliegt rond, ik had even deurtje dicht gedaan.

Alvast bedankt.

DobbyFloppy

Wel opletten met de combo grasjes en valkjes.
Grasjes zijn namelijk een stuk dominanter dan valkjes.
Ik heb ook 1 valkje die gek is op mijn 2 grasjes. Maar mijn popje (gras) gaat wel weer achter een andere valkparkiet aan en jaagt deze continu op
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Kan zijn dat het buiten de kooi goed gaat, omdat ze genoeg ruimte hebben.
In de kooi kan de valk dus in het nauw gedreven worden :)

DobbyFloppy

Nee dit klopt niet, want mijn valkjes en grasjes zijn overdag altijd los. Juist dan ging mijn grasje achter mijn albino valkparkiet aan. Waar hij ook heen vloog zij volgde hem altijd. Nu ik de grasjes en valkjes een eigen kamer heb gegeven gaat het goed, zolang de 2 maar niet bij elkaar zitten. Is algemeen bekend dat grasjes een stuk dominanter zijn dan  valkjes, valkjes zijn eigenlijk grote sulletjes
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Daarom zeg ik kan zijn dat het goed gaat, maar ze geeft zelf al aan dat het goed gaat.
Alleen in de kooi een kleinere ruimte, dus dan kan het wel ineens misgaan.

DobbyFloppy

Hier ging het paar maanden goed en daarna alleen het ineens om, dus blijven uitkijken met deze combo
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13