Broeden met pellets?

Gestart door marquancez, augustus 12, 2013, 20:09:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

Hoi ik heb sinds kort 2 mannen bij mijn 2 popjes gezet.
Maar nu las ik op de parkietenfreak site dat je 2 weken van te voren eivoer moet geven en dat de jongen zelf leren eten.
Maar leren ze op die leeftijd ook pellets eten en moet ik met pellets ook eivoer geven?

Groetjes Stefan

Sara

Ik begrijp je vraag niet. Je hebt sinds gisteren en eergisteren twee mannen erbij, maar je wou eerst geen tweede man omdat het te veel zou kosten... en ineens heb je het nu over jongen? Om de reden van de kosten, dat je je mannetjes pas hebt en de vraag die je stelt over het eivoer zeg ik: laat je parkietjes alsjeblieft niet broeden. Als je dat toch wil doen is mijn goede raad: wacht tot volgend broedseizoen (volgend jaar vanaf april-mei). Als je parkietjes aan elkaar gewoon zijn én koppeltjes vormen én jij genoeg informatie hebt opgezocht, kan je nog eens nadenken over broeden.

Parkieten die zaad eten moeten een paar keer per week eivoer krijgen, niet alleen voor en tijdens het broeden. Voor en tijdens het broeden moeten parkieten gewoon vaker eivoer krijgen (hoe vaak en de hoeveelheid staat altijd op de verpakking). Voor zover ik weet zit alles al in pelletjes en is dat compleet voer.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Samm

Dan is de kans dat je naar de vogelarts moet groter, want dan heb je nog meer parkietjes, en dat kan je niet betalen geef je aan? Baby vogels zijn nog vatbaarder voor bepaalde dingen.