Mijn grasparkietje komt nietmeer beneden in zijn kooi..

Gestart door Rensgemert, augustus 09, 2013, 22:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rensgemert

Hallo,
ik heb sinds een paar dagen een grasparkietje genaamd Jokko in huis. hij heeft een hok met 2 stokken om op te staan, eentje hoog en eentje laag in de kooi. bij de laagste stok heb ik gierst opgehangen. daar heb ik heb al een paar keer van zien eten en ik zie op de tafel rondom zijn kooi ook allemaal restjes liggen. ;D het enige probleem is dat hij nu nietmeer naar beneden komt en alleenmaar blijft klimmen naar de top en op de stok blijft zitten bovenin zijn kooi, waardoor hij (waarschijnlijk) niet drinkt!!! zijn etens- en drinkbakje staan op de bodem omdat hij pas net nieuw is in zijn kooitje.. kan iemand mij vertellen wat ik moet doen??

DANKJE!  :D
groetjes Rens en Jokko

Samm

Parkieten zitten graag zo hoog mogelijk, dus het is heel normaal hoor dat hij dit doet.
Wel heb ik een tip, neem wat meer stokken, en van verschillende diktes, want 2 is wel weinig :)

Drinken doen ze niet zoveel, dus het is niet erg als je hem dat niet ziet doen, hij drinkt wel als hij daar behoefte aan heeft.

Omdat hij net nieuw is, kan het zijn dat hij 2 dagen niet eet, blijf het wel in de gaten houden.
Ook eten die van mij niet uit bakjes van de grond, nou heb ik vernomen dat parkieten gewoon niet graag van de grond eten.
Misschien kan je aparte bakjes in de kooi doen? Die hoger hangen.

Rensgemert

bedankt voor de informatie  ;) ik wist echter wel dat ze graag hoog zitten en niet zoveel drinken, maar hij komt er gewoon helemaal niet vanaf als het kan  :) ik heb bij de kooi ook twee bakjes voor voer en water die op 1/3e hoogte zitten. ik denk alleen niet dat hij weet hoe hij het eruit moet krijgen want hij moet op een randje gaan staan en bukken hahaha

Samm

Dat maakt niet uit hoor, die van mij moeten ook op het randje staan en bukken :)

Mijn ervaring met 4 parkieten is, dat ze de eerste dagen eigenlijk op 1 stok zitten, voelt veiliger denk ik.
Als ze wennen en langer bij je zijn, gaan ze alles wel ontdekken, gewoon lekker laten gaan :)