welk merk voer en hoevaak fruit of groente

Gestart door tineke, augustus 09, 2013, 18:49:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tineke

Lees veel over het basis voer xtral vital,maar is dat echt zo goed ? las dat het zoetig is en zoet is slecht toch?en met mate fruit en sla of andijvie ,worteltje ,worteltjes loof .wat is met mate ?
Elke dag of om de dag een klein stukje banaan ,appel ,peer plus een stukje groente ?of een keer of drie per week wat fruit en groente ?dan de appelazijn (biologisch)word gezegt altijd door het water ,maar ook al gelezen twee keer per week geven ,ook van het eivoer word gezegt altijd een beetje in de kooi ,maar ook alleen bij de rui (het zou al in het xtral zitten standaard)grit voor de spijsvertering,elke dag of een paar keer per week ,ben ik iets vergeten ?help wil het zo goed mogelijk doen als ik een dier welkom heet.

Samm

Xtral vital is het beste zaadvoer ja, wel zorgen dat ze alles opeten , want ze pikken de lekkere zaadjes eruit.

Grit/maagkiezel/eivoer in een apart bakje aanbieden, gewoon vol houden, ze pakken zelf wanneer ze dit nodig hebben.

Fruit en groente 4x per week, de hoeveelheid maakt niet uit, ze eten tot ze
Vol zijn, dus als je een heel bakje geeft, eten ze tot ze vol zijn en haal je de rest weg.

En apelazijn even met de zoekfunctie opzoeken, dan weet je hoe en hoeveel.

tineke

#2
dank je voor je snelle reactie,s  ik wil niets lievers dan het zo goed mogelijk doen ,gekke vraag ,uit mijn papegaai kwam enorm veel decibel,is dat bij 2 parkietjes te vergelijken ?m,n moeder heeft er 1 en af en toe word ze er helemaal gek van terweil ik het prettig vind het dier is en lijkt vrolijk ,lekker geschetter en brabbelen

Denk dat ik de appelazijn 2 a 3 keer per week doe m,n moeder kent dat niet eens ,die van haar is 6 jaar nu.
Grit /maagliezel /eivoer, dus drie aparte bakjes daarvoor. Altijd aanbieden of paar keer per week

3 Berichten samengevoegd,
Gr, PF


Samm

Het normale gebrabbel is niet zo hard hoor, maar ja soms schetteren ze, als
Ze ruzie maken om een bepaald speeltje, of ze willen het zelfde etensbakje haha.

Hoeft niet een paar keer per week, ze pakken wanneer ze dat zelf willen, ik heb wat in een bakje en soms pakken ze het, grit/maagkiezel gaat niet over datum dus.

Als je het xvital geeft, hoef je opzich geen eivoer bij te doen, dat zit er al in.
Bij ander voer even op de verpakking kijken of het erin zit, anders een apart bakje aanbieden.
Dit hoeft ook niet een paar keer per week, dit pakken ze ook wanneer ze het zelf willen, maar dit moet wel verschoond worden.