nieuwe parkiet

Gestart door marquancez, augustus 09, 2013, 22:05:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

Zoals jullie misschien al eerder hadden gelezen hadden mijn 2 popjes ruzie.
Nu heb ik ze apart en heb een man voor me jongste popje gekocht.
Nu maakte ze bij het begin ruzie maar na een uur of 2 zitten ze ver uit elkaar op de zelfde stok.
Ik denk dat ik nog even moet wachten met blij zijn of terug brengen met een paar dagen.
Maar hoeveel dagen en kan het nog goed gaan?

groetjes Stefan,

ow en morgen ben ik er in de middag niet is het erg als ze dan samen zijn?

Titel even aangepast,
Gr, PF

Samm

Kan even duren hoor, heb nu 2 engelse mannen bij elkaar 2 weken, en ze slapen alleen tegen elkaar aan, overdag blijven ze bij elkaar uit de buurt, het heeft even tijd nodig.
Sommigen zijn opslag verliefd, en sommigen moeten een band opbouwen :)

DobbyFloppy

Citaat van: marquancez op augustus 09, 2013, 22:05:28
ow en morgen ben ik er in de middag niet is het erg als ze dan samen zijn?

Als je het niet vertrouwd kun je ze best even apart zetten. Zou natuurlijk lullig zijn als er iets gebeurd en jij bent er niet.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

marquancez

nu had ik nog een vraagje.
Het zijn 2 popjes die ik al heb. nu heb ik er 1 man bij gehaald en nu zitten 1 stel (man en pop) samen in een kooi.
Kan ik ze dan wel alle 3 tegelijk uit de kooi of heb ik dan kans dat de man voor de verkeerde pop valt?
en gaat dat over het algemeen wel goed?

Samm

Kan heel goed dat hij het andere popje leuker vind, waarom heb je geen 2 mannen erbij?

marquancez

vanwege het geld en omdat die andere eerst helemaal niks moest hebben van andere parkieten.
en omdat het niet mocht van me ouders.

DobbyFloppy

Hoi ik wil je nergens toe dwingen maar qua kosten ben je niet heel veel duurder uit, je zou hoogstens iets meer voer moeten geven.

Besef wel goed dat je popjes door deze keuze juist meer ruzie kunnen gaan maken om het mannetje met alle gevolgen van dien. Dit is wel belangrijk.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Ik sluit me bij Dobby aan, je lokt waarschijnlijk het gene uit wat je nou hebt proberen op te lossen :)
Als je dit aan je ouders uitlegd, kan ik me niet voorstellen dat hun de welzijn van de diertjes zullen negeren.
Ze vliegen nu ook niet in de weg toch? Die ene erbij neemt niet zoveel extra ruimte in :)

marquancez

de vogels zitten nu apart dus de popjes kunnen geen ruzie meer maken en de koste is wel iets duurder.
Je moet rekening houden dat ik het met 15 euro per maand moet doen en ook nog een cavia eten moet geven.
en de grasparkiet zelf kost natuurlijk ook geld.

DobbyFloppy

Zelfs als ze apart zitten ontstaat er nog jaloezie.
Kun je niet een aparte pot maken waarbij je elke week/maand wat geld opzij legt.
Zo kun je ook wat bijsparen.
Er zijn overigens ook genoeg parkietjes bij het prikbord die nog een nieuws huisje zoeken.

Ik zelf heb wel het geld voor de dieren alleen geen rijbewijs dit heb ik op een ander forum bij een gezocht advertentie ook gemeld en deze mensen hebben toen dus aangeboden hem te komen brengen, als je het uitlegt zullen ze het wel snappen.

Beukensnippers zijn voor de bodem het goedkoopst. Een grote zak kost hè 10 euro en je doet er vrij lang mee.
Met 2 grasparkieten kon ik ongeveer 6 tot 12 maand mee doen.
Afhankelijk van of je dun of dik laagje beukensnippers op de bodem legt
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

2BFielicious

Citaat van: marquancez op augustus 10, 2013, 22:01:53
de vogels zitten nu apart dus de popjes kunnen geen ruzie meer maken en de koste is wel iets duurder.
Je moet rekening houden dat ik het met 15 euro per maand moet doen en ook nog een cavia eten moet geven.
en de grasparkiet zelf kost natuurlijk ook geld.

Ik snap je wel hoor.
Op zich...Het aanschaffen is eenmalig een bedrag. Onderhoud zal 1 parkietje meer of minder niet heel veel uitmaken. Al is het wel zo dat als je elk dubbeltje al moet omdraaien, je zelfs dat voelt in je portemonnee.
MAAR ik heb pas een ziek parkietje gehad. Dierenartskosten ca €160 (meerdere bezoeken, verschillende medicijnen). Vorig jaar was ik ook €100 kwijt aan dierenartskosten. Dat heb ik uiteraard voor mijn parkietje over. Maar als ik meer parkieten zou hebben en die zouden ook op z'n tijd een keer ziek kunnen worden,... Dan zou ik dat absoluut niet kunnen betalen. Misschien heb je geluk en word je parkietje niet ziek, maar als je de pech hebt van wel...
Bij de aanschaf van een dier moet je ook die kosten meenemen in je overweging vind ik. Onder andere om die reden neem ik er dus geen parkietje bij.

marquancez

ik heb vandaag nog een man erbij genomen die niet meer zo heel jong is.
De reden dat ik een wat oudere heb genomen is 1 zodat ik zeker weet dat het een man is.
En 2 omdat het popje erg vel is dus een man moest hebben die de baas kan zijn.

Ik laat nu de 2 paartjes apart en ga ze vrijdag samen proberen.

Samm

Daar heb je goed over nagedacht, top! En ook goede beslissing!

Laat je nog even weten hoe het verder gaat?

DobbyFloppy

Zekers een goede beslissing, hopelijk gaat nu alles goed, ben erg benieuwd naar de nieuwe ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13