Beaphar Care+ pellets.

Gestart door Karel, augustus 05, 2013, 19:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karel

Hallo iedereen, ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb veel nuttige informatie gevonden. Zo ook dat pellets veel beter zijn voor je graparkiet. Ik was laatst in mijn dierenwinkel en ik vroeg daar om Harrison's pellets voor mijn parkiet, er werd mij verteld dat ze deze niet hadden maar dat ze laatst wel de Beaphar care+ pellets binnen hadden gekregen. Ook zeiden ze dat deze evengoed waren, dus ik besloot om ze maar mee te nemen. Mijn parkiet is er erg dol op en begon er de eerste dag al gelijk van te eten, het overschakeling schema heb ik toch maar aangehouden alhoewel dit onnodig bleek te zijn. Nu wil het allerbeste voor mijn parkiet, dus ik vroeg mij af of Harrison's beter is, ik had van iemand vernomen dat ze dit in de vogelkelder in Den Haag verkopen.. Dit is redelijk dicht bij, maar nu is de vraag is dit echt nodig? Of is Beaphar Care+ net zo goed?

Het gaat om 1 grasparkiet en ik heb vernomen dat die zakken een beperkte houdbaarheid hebben, dus ik vraag me af of mijn parkiet zich dit in zijn eentje helemaal op gaat krijgen? Een klein beetje is niet erg, maar als hij al over de datum is na een kwart van de zak vind ik dit een beetje overdreven.

karin v h

Karel ik heb even wat zitten lezen over deze pellets en ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of je deze mag vergelijken met Harrison, ik heb het idee dat ze er wel heel veel dingen instoppen die Harrison er niet instopt. Ik wil niet zeggen dat dit fout is hoor!
Wat ik wel doe met de Harrison omdat ik groot verpakking koop, ik stop het in de diepvries. Deze informatie heb ik van Harrison gekregen ik haal voor 1 week Harrison eruit. Ondertussen zoveel originele verpakkingen bewaard dat ik mijn groot verpakking daarin stort en dan in de diepvries bewaar. Blijft het langer vers en blijft de smaak beter behouden.
Misschien kan dit met jouw pellets ook wel, anders Beaphar even mailen met de vraag of dat kan.

Karel

Hallo Karin.

Ik had zelf van te voren ook nog wel even gekeken, maar ik zag wel dat het voor het grootste gedeelte overeenkomt met andere merken pellets. Beaphar heeft voor zover ik weet geen houdbaarheidsdatum, dit staat nergens op internet en ook niet op de bijsluiter in het pak.

Pixelsan

Als het goed is moet al wat eetbaar is voorzien zijn van een datum.
Zelf geef ik de parkieten nutribird, dat hoeft niet in de diepvries, lijkt me wel zo praktisch...
Het zijn groene en oranje/rode korreltjes en ruikt zoetig.
Tot nu toe is mijn ervaring dat het goed geaccepteerd wordt door de parkieten (3x).

Samm

Nutribird heb ik nou ook geprobeerd, omdat die van mij heel erg kieskeurig zijn met fruit en groente, eten alleen bloemkool en kiwi.
Maar nou lateb ze die oranje en groene stukjes ook liggen grr, en er staat op de verpakking dat er honing in zit, en dit schijnt erg slecht te zijn voor de krop..
Ik ga me ook maar eens aan pallets wagen binnenkort.

karin v h

Bij mij heb ik de weggegooid, ze aten het niet. Eenmaal pellets was dit niet meer te eten. Ze kregen het niet kapot. Wat een ramp.
Nee dat was echt een miskoop. ;)

Pixelsan

Citaat van: Samm op augustus 14, 2013, 22:33:28
Nutribird heb ik nou ook geprobeerd, omdat die van mij heel erg kieskeurig zijn met fruit en groente, eten alleen bloemkool en kiwi.
Maar nou lateb ze die oranje en groene stukjes ook liggen grr, en er staat op de verpakking dat er honing in zit, en dit schijnt erg slecht te zijn voor de krop..
Ik ga me ook maar eens aan pallets wagen binnenkort.

Nutribird zijn pellets....


Samm

Och stom, ik bedoel vitakraft haha, daar zitten die groene en rode stukjes ook in, en die eten ze dus niet.

DobbyFloppy

Die van mij krijgen wel ietwat pellets door standaardvoer(nutribird B14) eten ze allemaal zelden op 1 na, dat is zowat een alleseter. Prachtig om te zien
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Solarstone83

Citaat van: Karel op augustus 05, 2013, 19:45:38
Hallo Karin.

Ik had zelf van te voren ook nog wel even gekeken, maar ik zag wel dat het voor het grootste gedeelte overeenkomt met andere merken pellets. Beaphar heeft voor zover ik weet geen houdbaarheidsdatum, dit staat nergens op internet en ook niet op de bijsluiter in het pak.

Na openen is het 3 maanden houdbaar staat er achterop