Rust zacht lieve Zazou...

Gestart door Audrey, augustus 05, 2013, 12:05:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Ik kom hier niet zo veel meer, enkel om te lezen, maar dit wou ik hier toch even kwijt.

Vanochtend hebben we onze lieve kleine Zazou laten inslapen. Ze was al een tijdje ziek, het begon met een donkere vlek op haar bekje die een dikke korst werd. Bleek een schimmelinfectie te zijn en hebben we -aanvankelijk met succes- behandeld met zalf. Toen het terug erger werd, dacht de vogelarts aan osteoporose en eerst werd het een stuk beter door de behandeling (iedere dag ontsmetten en twee maal daags medicijntjes), maar sinds vorige week was het terug erger geworden. Na de vakantie van de arts zijn we deze morgen onmiddellijk langs geweest, toen hij de korst er van wou schrapen begon het hevig te bloeden en het bleek een tumor te zijn die waarschijnlijk al langer inwendig aan het woekeren was.

We hebben dus de moeilijke beslissing genomen om haar te laten inslapen. Ik heb haar nog een tijdje gestreeld, en zonet hebben we haar begraven in de tuin.

Zazou was niet zo tam, en zeker sinds we haar dagelijks moesten vastpakken voor de zalf en de medicijntjes was ze niet zo gek op handen, maar gisteren sprong ze plots in mijn bord lasagne en ze heeft er van gesmuld. Wat ben ik nu blij dat ik haar lekker laten eten heb  :)

Croky was mee naar de dokter, en ik ben eigenlijk wel blij dat hij er bij was. Thuis heb ik ook het lichaampje nog getoond aan hem, en ik denk wel dat hij het doorheeft dat ze er niet meer is. Ze hadden geen zo'n nauwe band, hij was vaak nogal bang van haar, kleine bangerd  ;) Ook heb ik nog een laatste foto genomen, ze lag er zo mooi en vredig bij... Ik heb getwijfeld om die foto hier te plaatsen, maar misschien vinden jullie dat niet zo leuk om te zien. Daarom een foto van het lasagnemoment:



Rust zacht lieve Zazou, ik ga je missen.

Samm

Aah sneu :( heel veel sterkte! Erg leuke foto!

christa benoit

Ach wat erg  :( .Rust zacht Zazou,en voor jullie heel veel sterkte!!!

Sara

Heel sneu nieuws Audrey... Ik hoop dat Croky haar niet te hard mist, maar je zou kunnen overwegen om Croky een nieuw vriendje te geven (als jullie daar klaar voor zijn), aangezien hij het niet gewoon is om alleen te zijn.
Ik ben in ieder geval blij dat je toch nog eens langskomt hier (alleen jammer van het slechte nieuws).

Veel sterkte en vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Audrey

Hoewel Croky niet zo close was met Zazou en ook graag alleen speelt, overweeg ik zeker om hem toch een nieuw kameraadje te geven. Ideaal zou zijn als we zo vlug mogelijk een jong diertje kunnen adopteren. Ik ben namelijk kleuterjuf en heb nu dus nog een paar weken vakantie. Ik zou dus nog wat tijd hebben om het nieuwe diertje tam te maken en beide vogeltjes aan elkaar te laten wennen.

Bedankt iedereen voor het medeleven  :)

Kleintjes

Wat sneu dat Zazou is ingeslapen. Je hebt wel 'n verstandige keuze gemaakt.

Soms gebeuren vreemde dingen op de goede momenten, zoals dat superleuke lasagna-momentje :D Super leuke foto als herinnering :')

Top dat je 'n nieuw maatje wilt halen voor Croky, dat zal hij zeker leuk vinden. Dat je nog vakantie hebt, is ;n handige bonus: kun je ze goed bekijken en beginnen met (her-) tam maken (als je dat wilt ;) ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Ook namens ons sterkte gewenst.
Wat een mooie foto van Zazou.
Denk aan de mooie momenten die je met haar had.

Hopelijk vind je gauw een nieuw maatje voor Croky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

inge

Namens ons, ook heel veel sterkte gewenst!!

Parkieten-Freak