Kakariki Jaap en zijn pootje

Gestart door pannenkoekenmix, juli 23, 2013, 19:53:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pannenkoekenmix

Ik ben nieuw op dit forum, al bleek dat ik nog een bestaand account had.

Het probleem is dat mijn Kakariki Jaap sinds gisteren last heeft van zijn pootje. Hij heeft moeite om op smalle zitstokken te balanceren, op dikkere zitstokken of vlakke oppervlakken gaat dat beter. Gisteren was hij ook een beetje zwak, maar sinds hij voer/waterbakjes bovenin de kooi heeft is dat weer goed.
Aan de pootjes is zo goed als niets te zien. Er is een teentje rozer dan de andere teentjes, maar ik weet niet zeker of dat afwijkend is. Hij gebruikt beide pootjes redelijk met klimmen. Hij verzorgt ook nog (wiebelend) zijn veertjes en kan nog fruit eten uit zijn pootje.
Jaap eet verder goed, is actief (geen halfslaperige oogjes), hij tettert, knabbelt, knispert en braakt eten op.

Ik heb contact gezocht met de dierenarts en vogelarts maar beide zijn ze op vakantie. De assistente van de vogelarts heeft me geadviseerd om het een weekje aan te kijken en te proberen Jaap rustig te houden. Dat laatste is niet zo makkelijk want Jaap heeft de hele dag klauter plannen. Toch hoop ik dat iemand aan de hand van foto's en de uitgebreide beschrijving kan inschatten of dit inderdaad "slechts" een kneuzing is.

Dit zijn de foto's van Jaaps pootjes:




De stokjes waar Jaap op zit zijn vies met poepjes, gewoonlijk zit hij op de hogere stokken, vanaf waar hij op deze stokjes poept. En nu Jaap zich niet lekker voelt is het niet het moment om hem te verstoren met een grote schoonmaak.

christa benoit

Hoi

Mij lijkt het pootje wel wat opgezet.Kan je bij geen andere arts terecht?

Moest ik jou zijn zou ik toch Jaap zijn stokjes 1 voor 1 lekker schoon maken,want lijkt me toch veel poep te liggen.

Lijkt mij beter moest Jaap een wonde ofzo aan de poot hebben dat hij frisse propere stokken heeft.

Beterschap voor Jaap  :)

DobbyFloppy