Opgevangen parkiet

Gestart door Samm, juli 28, 2013, 10:40:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samm

Hoi hoi!

Ik heb gister een mooie man opgevangen, hij was ergens aankomen vliegen zeggen ze.
Hij is naar een dierenwinkel gebracht die geen vogels verkopen.
Hij zat daar een aantal weken alleen en maar met 2 stokken dus vond dit erg zielig, en hebben mijn vriend en ik er voor gekozen hem weer een warm huisje te bieden.

Nou twijfel ik ergens over en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De andere 3 zijn eigenlijk altijd los en vliegen heel veel rond in de kamer.
De nieuwe kwam wel zelf uit de kooi maar botste overal tegen aan, op een gegeven moment liep die alleen over de grond.
Dus we zijn wezen kijken en volgens mij is hij geknipt.
Maar hij heeft vanacht wel wat slagpennen verloren in de kooi, betekent dit dat hij in de rui is? Of heb ik een kruiper? Hij at wel gelijk en hij is wel 10x zo druk dan de rest.

Groetjes

DobbyFloppy

Even opletten of hij ook gewone veren verliest. En misschien heeft hij een schrikrui gehad.
Dit gebeurd als ze in de nacht ergens van schrikken.

Verder heb ik niet heel veel verstand over kruipers dus ken ik hier niks over zeggen. Ik heb hier wel 6 balkjes en deze zijn ook in de rui of net geweest en een aantal van hen hebben al wel een lange staartveer verloren ook wel wat slagpennen niet hele lange dus tja het ken zomaar gewoon de rui zijn.

Wat ik nog verder even ken meegeven is dit: http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php
Hoop dat je hier in ieder geval wat aan hebt
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Hij heeft goeie pennen verloren vanacht.. Het heeft hier wel behoorlijk gestormd dus een schrikrui wat je zegt zal heel goed kunnen!
Maar ik hoop zo dat het een gewone rui is en hij dadelijk weer kan vliegen.. M'n hart breekt echt als de rest naar de speeltuin vliegt en hij nog op de kooi zit omdat het hem niet lukt :(

Ik denk dat hij gewiekt is, maar ben een beetje bang voor de kruipers ziekte want ik heb hier 3 andere kerngezonde parkieten, en wil niet dat hun iets oplopen.

Samm

Update, vogelarts zegt verkeerd geknipt, zolang die energiek is en eet hoef ik er niks aan te doen, mocht die in een hoekje gaan zitten en niet eten, dan krijgt hij pijnstillers

DobbyFloppy

Hopen dan maar dat het weer snel teruggroeit ;)

Succes
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13