waterig poepje bij Cicci

Gestart door Davina, juli 20, 2013, 22:22:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davina

Groetjes allemaal, ik heb een gras parkiet Cicci van 8 jaar en regenboog parkietje Pucci van 1 jaar, tot paar weken geleden vroelijk vogeltjes zijn nu bijna hele dag aan slapen, niet vliegen, en poepjes zijn waterig. Ik woon in Lelystad, dus dichtse vogel dierenarts is in Meppel. bijna 80 km ver weg....wat te doen?

Loeky

#1
Dat klinkt niet goed twee parkietjes ziek. Zo snel mogelijk naar een vogelarts gaan is mijn advies.
Is er echt niet één dichterbij?

Dierenkliniek Keistad in Amersfoort is in ieder geval al dichterbij. Ik heb er goede ervaringen mee.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

DobbyFloppy

Is het misschien een optie om eventueel eerst wat ontlasting te laten onderzoeken.
Verder inderdaad naar dichtsbijzijnde vogelarts.

http://www.koppiekrauw.com/Papa-kennis/pape-zieke_gaai/papez-vogelartsenNL.htm
Volgens deze link zit er ook 1 in Naarden, wellicht een optie? Scheelt toch al wat in reistijd
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Davina

Groetjes , even over Cicci en Pucci met watering poepjes.. Dus, ik ben naar Kliniek voor Vogels in Meppel geweest, en na eerste onderzoek van dierenarts heb ik mijn schatjes daar zelfs gelaten 5 dagen "logeren"en onder controle houden. Dierenarts zegt niet te zorgen , er zijn geen wormjes maar bacterie in Pucci's poepje en hoef geen medicijnen. Advies is : Harrison's Bird Food, en "Sunshine Factor". Met HBF was ik al daarvoor bezig, met success bij Cicci en minder success bij Pucci. Eigenlijk zijn problemen met Pucci toen begonnen, toen ik HBF geb geintoduceerd. Vogels zijn vanaf mandag thuis maar ik blijf zorgen omdat Pucci's poepje is nog steeds waterig en zij is nog steeds niet zo actief als vroeger. Moet ik zorgen or geduld hebben?

DobbyFloppy

Misschien weer even mailen naar de vogelarts
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Kan nu ook van de stres zijn? Dat je hem hebt versleept zeg maar.
Maar ik zou even bellen en advies vragen :)