vriendje voor ollie

Gestart door Strid8, juli 31, 2013, 17:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Strid8

Over een uurtje ga ik kijken naar een vriendje voor ollie.
Het is een vogeltje van 3 maanden oud en schijnt al tam te zijn.
Ik ben erg benieuwd hoe ollie erop reageert. ...

Samm

Let wel even op de symptomen van een jong parkietje, het kan namelijk zo zijn dat je een volwassen parkiet aanschaft, want na 3 maand al tam? Lijkt me sterkt :)

Strid8

Nou..mijn ollie is nu een half jaar en met een maand of 3 ook al behoorlijk tam.

Samm

Dat die uit zichzelf naar je toe komt? Of bij je gaat zitten? Of bedoel je op de hand stappen?

Strid8

Ze kwam naar me toe en stapte op mijn hand.

Binkie is er inmiddels en hij is heel lief.
Ollie zit bij Binkie op de kooi en ze geven elkaar kusjes. ..
Wil dat dan zeggen dat ik ze vlot bij elkaar kan zetten? ?

Samm

Dat heb je dan heel netjes gedaan! Ik ben er hele dagen mee bezig maar komen alleen naar me toe als ik eten heb haha.

Ja hoor dan kunnen ze samen :)

Strid8

Dat verschilt ook enorm met elke vogel.  Bij de ene hoef je nauwelijks iets te doen. .. bij de andere ben je dag na dag bezig en lijkt niets te werken. ..

Samm

Helaas heb ik 4 moeilijke gevallen haha

DobbyFloppy

4 Vogels tegelijk tam maken lijkt me dan ook niet niks hoor. Die van mij zijn ook lekker eigenwijs, komen alleen bij je zitten als ze er zin in hebben. In de meeste gevallen is dit met eten of als mijn handtamme valkje bij mij zit. Dan zijn het af en toe best jaloesie poezen zoals ik zeg.

Overigens alleen wel even opletten dat het geen slow chat wordt afgezien het beter had geplaatst kunnen worden bij mededelingen ;)
Kopje aanschaf is met name bedoeld over vragen voor de aanschaf
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Strid8

Ow ja... Nouja. ..ik heb binkie aangeschaft. .. ;)

Wouter

Citaat van: DobbyFloppy op juli 31, 2013, 22:35:28
Overigens alleen wel even opletten dat het geen slow chat wordt

Zo is het maar net! Dit is een informatief forum en het is niet de bedoeling dat er gechat wordt via dit forum. Overigens vind ik de toegevoegde waarde van dit topic laag, dus dit topic gaat op slot. Mochten er verder nog specifieke vragen zijn dan mag je die uiteraard stellen in een nieuw topic.