Gaat niet zo goed met happy

Gestart door inge, juli 18, 2013, 19:53:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

 Beste allemaal,

Ik weet dat er niets aan te doen is helaas maar wou het toch even kwijt.

Sommigen onder jullie weten al dat happy ons zorgenkindje is,de laatste tijd valt hij steeds meer naar beneden en als hij op zijn rugje valt heeft hij het steeds moeilijker om terug op zijn pootjes te gaan staan .(zijn zenuwstelsel is aangetast)

Als hij dan terug op zijn pootjes staat zijn zijn teentjes helemaal verkrampt die probeert hij dan met zijn bekje open te doen maar verkrampen direct weer.

Kan moeilijk terug omhoog klimmen door het verkrampen v/d teentjes .

Vogelarts vorige week langs geweest en het enige wat we nog konden proberen is het geven van avipro bx forte liquid.
De winkel zei dat dit vlug zijn werking verliest na 2 uurtjes al in het water?

Meer kunnen we niet doen,het ligt nu aan ons wat we ermee doen.

Is moeilijk om zomaar eventjes over het leven van een diertje waar je zo van houdt te beslissen,voor de rest eet en drinkt hij goed probeert hij zich te poetsen en heeft niet op,het is echt een volhoudertje steeds opnieuw proberen omhoog te komen in de kooi :(

Wel is hij super moe en leunt overal tegen en slaapt veel ,is echt zonde .

Sorry voor het lange verhaal maar weet dat jullie dit wel zullen begrijpen,

Liefs, Inge

DobbyFloppy

Alvast succes en veel sterkte met de moeilijke beslissing. Ook ik heb vorig jaar deze keuze moeten maken, en mis hem nog vaak genoeg. Sterkte
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

inge


christa benoit

 :'( Och Inge ocharme wat erg :o Is inderdaad niet gemakkelijk,is een keuze die een mens niet wil maken,ook al moet het soms :(.Sterkte met de moeilijke beslissing!

Samm

Wat erg :( ook moeilijk om het aan te zien natuurlijk, heel erg veel sterkte!

Dianaaa

Dit zijn altijd de nare dingen en inderdaad een hele moeilijke beslissing. Zoals iemand eerder al schreef, soms moet je zo'n beslissing maken. Je hebt gedaan wat je kon, hopelijk geeft dat je een beetje troost.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen.

Loeky

Heel veel sterkte gewenst en geniet nog van Happy zolang het nog kan.
We denken aan je!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

inge

Dank jullie wel allemaal,vind het zo een moeilijke beslissing, ben er nog altijd niet uit :-\

Moet ik nu echt beslissen over dit leventje :-X en we gaan binnenkort op vakantie dus wat is dan het beste?

Laat ik hem nu inslapen,wat doe ik dan het beste met stitch zijn maatje ,plaats ik die dan bij mijn andere twee dat is een man en pop.
Ik weet dat een oneven aantal niet goed is ,en ben bezorgd voor mijn popje met twee mannetjes.
of laat ik hem alleen in de kooi zitten wat ook weer jammer is!

Help ik maak me zorgen!!

DobbyFloppy

Hey in mijn geval zal ik er voor kiezen hem nu al te laten inslapen. Weet dat het erg hard klinkt maar stel hij overlijdt tijdens de vakantie is dat ook geen leuk thuiskomen, en hoe gaan jij en je mannetje stitch daarop reageren? Het lijkt mij trouwens ook geen leuk idee om je zieke parkiet achter te laten terwijl je met vakantie gaat. Het zou wel rust geven als je parkietje dan geen pijn meer zou lijden

Ja met je andere parkietjes is dat wel moeilijk.
Je zou kunnen kijken hoe de mannetjes op je ene popje reageren.
Maar ik snap jou tweestrijd wel.
Misschien lucht het voor jou wel op als ik zeg dat ik hier zelf 2 mannen en 1 pop heb gehad wat goed ging. 2e mannetje wat nu de partner van de pop is heb ik overgenomen van mijn moeder. Dit ging vanaf dag 1 goed, echter na 2 tot 3 maand is het eerste mannetje van de pop dus ziek geworden en deze heb ik helaas ook niet meer kunnen redden.

Wederom alvast erg veel sterkte met deze lastige situatie. Ik hoop dat je er uit komt met de keuze. Het is en blijft lastig maar doe waarvan je zelf denkt dat het het beste is. Dat heb ik destijds ook gedaan. Ondanks dat deze keuze mij destijds erg zwaar viel en hier veel moeite mee had, heb ik nog altijd vrede met de gedachte dat dit het beste was wat ik nog voor hem kon doen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

inge

Bedankt DoppyFloppy,je hebt wel gelijk,denk dat ik morgen ga bellen om hem te laten inslapen,ze hebben net eten gehad en hij komt er gelijk op af!

Is zo zonde om hem zijn leven af te nemen maar zal beter zijn zo, dat ventje hij is zo moe ,ga hem zo missen!!!!

christa benoit

Heel veel sterkte Inge.Het heeft geen zin om het Happy verder te laten lijden als het diertje nu al zo moe is.En zoals DobbyFloppy al schreef stel dat het gebeurd als je op reis bent.Het zal pijn doen en je zal Happy zeker missen! maar ik denk dat je de juiste beslissing neemt.


Heel veel sterkte namens ons!

Sara

#11
Dit is inderdaad een hartverscheurende keuze, maar ik denk ook eerder dat inslapen de meest menselijke optie is voor dit zorgenkindje. Jij kan natuurlijk de situatie het best inschatten. Ik denk dat we er hier allemaal vertrouwen in hebben dat jij als liefhebbend parkietenbaasje het best kan inschatten en aanvoelen wat de beste keuze is voor jouw parkietje.

Veel sterkte en vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

poortman

Het is inderdaad een moeilijke keuze om hem te laten inslapen, maar als ik je verhaal lees, heeft hij het wel heel zwaar.
Tís hartverscheurend, maar denk ik wel de beste keuze.

Ik denk altijd toch maar, hoe zou het in de natuur gaan, dan zou hij het al eerder niet meer hebben gered.
Ook zal hij het dan een heel stuk wreder hebben gehad.

Dankzij je goede zorg heeft hij het nog zolang goed gehad en heb je nog van hem kunnen genieten.

Sterkte in elk geval!

inge

Dank jullie wel allemaal ,bedankt voor de steunxxx