Barstjes in Piepke zijn bekje of niet ???

Gestart door christa benoit, juli 18, 2013, 09:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

christa benoit

Hoi allemaal,
Even een vraagje,zien jullie iets raar aan Piepke zijn bekje?Lijkt net of er links en rechts een barstje inzit :-\ .
Of zie ik het verkeerd?Is wel een hevig vogeltje in spelen enzo,maar het lijkt me sterk dat dit van spelen is  :-\


Alvast bedankt  ;)

Samm

Dit is heel normaal :) hebben mijn mannen ook, en je ziet het bij anderen ook die er foto's op zetten.

christa benoit

 :D Och dank je wel Samm.Ik was een beetje ongerust. ;)

Samm

Ik vond het er ook eng uit zien hoor! Dus begrijp je volkomen haha.

inge

Inderdaad zoals Samm zei niets om je zorgen over te maken ;)

Wat betreft plopke ik vind het zo een mooi grasje  zo volledig geel op die twee witte wangetjes na ,hij ziet er super mooi uit :)

christa benoit

Dank je wel Inge.
Gelukkig maar  :) wil er gewoon goed voor zorgen.
Het gele is Piepke en het groentje hier onder op de de foto is Plopke.
Ja Piepke is heel mooi vogeltje.
:D Nou ben ik weer gerust.Dacht toch maar even vragen.
Bedankt Inge en Samm  ;)

inge


christa benoit

  :D Geen probleem is je vergeven  ;D   ;)

poortman

Blijft lachen altijd die parkietennamen ;D, onze kinderen hebben de meeste bedacht, het duurde bij mij wel even voor ik ze in mijn hoofd had, hihi.

Zeker mooie parkietjes, het zijn exacte kopies van twee van mij zeg, ik heb een damespiepke genaamd Yello, en jouw Plopke lijkt sprekend op mijn Kiwi(mijn broedende popje) ook groen/blauw/geel.

Ik kan het misschien verkeerd, maar is zijn snavel niet een klein beetje aan de lange kant? Heb je sepia en/of andere snavelslijpers in de kooi?

Vwb de barstjes, dit is inderdaad normaal, hebben die van mij ook.

Leuk stel heb je zo.


Samm

In een andere topic, zag ik dat ze daar inderdaad een speciale stok voor heeft :)

DobbyFloppy

Ik heb zelf alleen de houten stokjes gezien.
Voor het echt slijpen van de nagels en snavel is de pediperch erg geschikt.
Je hebt ook puimsteenstokken maar deze slijten, de pediperch echter niet omdat dit van een speciaal soort cement gemaakt is

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooiuitrusting/roesten/73826
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

inge

Er hangt een gele mineralenstok in Piepke zijn kooi en ook een roze blokje  ;)

christa benoit

Dank je wel Poortman,mijn kindjes ook de namen bedacht.Hebben hier echt gelachen maar is wel leuk  :DHebben wij dan kloontjes  ;D.Ik heb inderdaad zoals Inge en Samm al schreven een gele mineralenstok hangen en een roze blok.Blokje gebruiken ze soms,op de stok gaan ze wel zitten maar heb ze er nog niet aan zien knabbelen.Is het messchien beter dan ik nog iets erbij hang :-\?Gelukkig zijn die barstjes oke,maakte me echt zorgen.Heb ze nog zo lang,(en moet wel nog wat leren,maar ik doe mijn best om alles op te zoeken en te lezen)want het was niet echt mijn keuze om vogeltjes te houden(Piepke is gevonden)Maar ik zou ze al niet meer kunnen missen,en mag er niet aan denken moest er iets met gebeuren.Vandaar mijn oproep. ;)

Dankje wel Samm  ;)

DobbyFloppy hang ik dan beter zoiets?In plaatst van die die er nu hangen?

Dank je wel Inge ;)


DobbyFloppy

Citaat van: christa benoit op juli 18, 2013, 20:51:16
DobbyFloppy hang ik dan beter zoiets?In plaatst van die die er nu hangen?


Het verschil tussen de gele's en die van de link is dat die gele stokken na verloop van tijd ook zullen slijten. Dus moet je weer een nieuwe kopen en erin hangen. Ik had zelf altijd de roze, en vondt dat ze altijd erg snel slijten. Sinds ik de pediperch stokjes heb heb ik eigenlijk ook geen nieuwe bij hoeven kopen.
Destijds wel 1 bijgekocht omdat ik ook merkte dat ze erg graag op zitten.
Inmiddels heb ik 3 kleintjes en 1 grote maat
(1 in de grasjes kooi, 2 kleintjes en 1 grote in de valkenvoilere)

De meesten parkieten vinden de stokjes erg prettig. Echter zijn er misschien parkieten die er wat gevoelig voor zijn, maar over het algemeen zijn het prettige stokken. Stokken worden hier ook gebruikt tijdens het kriebelen van hun koppie vinden ze heerlijk.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

christa benoit

Dank je wel DobbyFloppy ik zal er voor kijken! ;)