Tweede parkiet overzetten op pellets?

Gestart door Pixelsan, juli 16, 2013, 20:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LindaMouw

Wat ellendig dat je nu ook dit parkietje dood in de kooi hebt gevonden, dat is echt schrikken. Ik hoop dat je er achter kunt komen waar dit door komt, zodat je in de toekomst toch weer een tweede parkietje kunt nemen.
Sterkte......

Pixelsan

Ik heb geïnformeerd voor sectie, maar dat is wel heel duur.....
Het gewicht was 51 gram, dat is volgens mij prima, dus ik twijfel echt niet aan het eten van die pellets. Hij zag er ook meer dan prima uit, was alleen in de rui, maar ook daar leek het ergste voorbij.
Een krop voelen lukt niet, dat laten ze beide niet toe.

Ik gok dat de oudste iets bij zich heeft of zo, waar de jongere parkietjes niet genoeg weerstand voor hebben of zo, snappen doe ik het niet, geen enkele oogt er ziek....

karin v h

Wat ongelofelijk triest zeg. 51 Gram klinkt heel goed maar je weet nooit wat ze onder de leden hebben. Ik wens je sterkte met het verlies.

Het enige wat je voor je eigen geruststelling kunt doen is de ontlasting van het andere parkietje laten onderzoeken voor alle zekerheid, dat kan bij een vogelarts en Hedwig van der Horst vogelarts daar kun je het heen sturen. Het kost je dan ongeveer €10,00 (bij Hedwig van der Horst). mocht je vragen hebben over Hedwig stuur mij dan een pb, ik heb het ook gedaan toen er bij mij 2 maanden plotseling eentje overleed!

Nogmaals sterkte.

DobbyFloppy

Bij plotseling overlijden zonder symptomen ken de parkiet iets onder de leden hebben. Ik zou ook zeker de ontlasting laten checken.

Verder heel veel sterke met het verlies
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13