Nog geen 4 weken en nu al uit nest???

Gestart door eye078, juli 13, 2013, 08:08:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

eye078

Beste allemaal,

Ik heb een nestje van 7! Jonge parkietjes. De oudste wordt over 2 dagen 4 weken. Gisteren zat hij naar buiten te gluren en nu vanochtend vond ik hem op de bodem van de kooi. Heb papa nog niet zien voeren. Heb schaaltje zaad, eivoer en trosgierst op de bodem gelegd. Maar is dit niet te vroeg voor hem. Moet ik hem terugzetten??? Moet zeggen dat mijn nestje ook wel heel vol zit...
Graag jullie advies. Alvast bedankt!

Groetjes Eline

eye078

Update. Hij 'zit' al op een stok, naast papa.... Laten zitten?? Hij is nog zo jong!

Sara

Het is normaal dat ze uitvliegen rond een leeftijd van 4 weken. Normaal gaan ze dan elke avond nog terug bij mamma in het broedblok slapen en leren ze vanaf die periode ook uit het broedblok de kneepjes van het parkiet zijn.  ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

eye078

#3
Dank je wel. Dacht inderdaad tussen 4 en 5 weken, dan was dit wel vroeg. Maar gelukkig dus normaal! Krijg maar niet te zien dat ouders voeren. Doen ze dit vaak op een dag? Als hij vanavond niet zelf terug gaat zet ik hem wel terug.

Groetjes Eline

Sara

Ik heb dit eigenlijk zelf ook niet vaak zien gebeuren toen ik een kleintje had, maar normaal komt dat wel in orde. Als je toch zeker wilt zijn of de kleine genoeg te eten krijgt, kan je eens voorzichtig aan de krop voelen of beter nog eens er naar kijken.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

eye078

Bedankt Sara, ik zal goed kijken straks. Moest weg vandaag, zal je net zien! Hoop dat papa zijn best doet. Anders zal ik moeten helpen...

Groetjes Eline

eye078

HELP!!! Wat moet ik nu doen?? Dit jong is nu 4 weken, ouders lijken hem niet meer te tolereren! Als hij op stok zit bijt mama m regelmatig en dan valt hij weer op de grond. Ze doen lelijk tegen hem. Hij knabbelt wel iets aan de zaadjes, maar of dat voldoende is. Echt zo sneu. Moet ik hem apart zetten?? Nu al??  Er zitten nu nog 6 jongen in het blok.

Hoop op jullie advies.

Groetjes Eline

Sara

Heb je nog een ander nestje met parkietjes waar je hem onder zou kunnen brengen? Anders zou je hem inderdaad zelf moeten gaan grootbrengen tot hij 6 weken is, maar zoek hier zeker voldoende info over en doe dit alleen als je zeker weet dat hij verstoten wordt.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

eye078

Bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels uit (had er nog nooit van gehoord) Ik heb een jaloerse pop! Zodra de jongen uit het nest komen wordt ze jaloers ivm haar man. Ze ziet de jongen als bedreiging voor de man. In het nest alles oke maar zodra ze eruit komen wordt ze agressief! Ik heb haar moeten uitvangen. Paps voert nu alles, maar ik vind het wel een heel sneu verhaal!

Groetjes Eline