Rare neusdop

Gestart door roessa, juli 12, 2013, 17:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roessa

Onze parkiet zou een vrouwtje van ongeveer 1 zijn. Nu heeft ze een rare snavel die wat lijkt te brokkelen. Wat zou dit kunnen zijn ?

Samm

Het is een popje ja, ziet er niet goed uit, denk dat het door het dieet van het vogeltje komt.
Behoorlijk wat te korten denk ik.
Maar het kan ook net zo goed wat anders zijn, wacht maar even af wat de experts zeggen, of mail je foto naar een vogelarts.

foxie13

#2
Dit ziet eruit als een ernstige schurftmijtinfectie.
Ik weet niet of dit met vaseline te genezen is, je hebt hier denk ik te lang mee gewacht. Ik raad je aan om naar de VA te gaan.
http://parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

Sara

Dit is inderdaad schurftmijt in een verder gevorderd stadium, want de snavel lijkt op de foto vergroeid. Je kan dus best zo snel mogelijk een bezoek brengen aan een vogelarts, om er één te vinden in de buurt kan je hier even kijken: http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php
Lees zeker ook de link die foxie13 al gaf over schurftmijt.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

roessa

Dit is pas sinds kort ze is wel actief.

Sara

Heb je misschien een duidelijkere foto?
In ieder geval is dit al langer bezig, voor zover ik kan zien op deze wazige foto. Dat ze nog actief is, is normaal. Dat neemt niet weg dat je met je parkietje naar de vogelarts moet.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

roessa

#6
Ik heb even een nieuwe foto gemaakt. Het lijkt nl. Wel te verbeteren.  Rechts (voor ons) minder brokkelig

Sara

Zie ik een barst onder de neusdop of is dat iets anders? Heb je vaseline in huis? Als je niet naar de vogelarts wilt gaan, kan je dat ten minste proberen, want verbeteren zal dit niet vanzelf. Zorg wel dat je de neusgaatjes vrijhoudt als je vaseline op de snavel en neusdop smeert.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

roessa

#8
Er zit een scheurtje ja. Zit allen voor ons links  aan de zijkant. Niet dat streepje boven in het midden. Ben benieuwd of ze zich laat pakken.


Sara

Aangezien er een scheur zit zou ik toch echt naar de vogelarts gaan in plaats van het zelf proberen op te lossen...

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes