Ons gevonden vogeltje!

Gestart door christa benoit, juli 12, 2013, 15:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Ocharme, maar wees gerust ik heb een grasparkietje die toen ik hem kocht ook aan een zijde gekortwiekt was en komt allemaal goed ;)

Wat de tijd betreft dit duurt tot de volgende rui dus duimen dat hij vlug weer de oude wordt, maar komt zeker goed!

Sara

Dan zou hij toch wel van in de buurt moeten zijn, het verbaast me nog dat zo'n parkietje dan tot bij jou in de tuin is geraakt. Zelfs al was hij van de buren, dan is het wel zeer straf dat hij in jouw tuin terecht is gekomen met een geknipte vleugel terwijl hij amper een halve meter omhoog geraakt. :o
In ieder geval zal dit inderdaad weer aangroeien, maar dit kan meer dan één rui duren. Als je geluk hebt wisselt hij zijn vleugelpennen bij de volgende rui en is het dan alweer in orde. Je kan enkele aanpassingen doen zodat hij het uit de kooi toch naar zijn zin kan hebben (klauter- en klimmogelijkheden of een ladder waarmee hij vanaf zijn kooi op een leuk plaatsje kan gaan zitten...) Is hij afgelopen maand nog niet in de rui geweest sinds hij bij jou is?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

christa benoit

Dank je wel Inge voor je reactie :).Kan ik hem wel nog uit de kooi laten? :-\(of zijn er tips?).Is zo zielig als hij enkel maar op de grond kan lopen,en zijn best doet om te vliegen maar het niet lukt. :(.Ben wel blij dat het goed gaat komen  :)

inge

Ja er zijn veel mogelijkheden om het hem toch leuk te maken,zoals sara net schreef ;)

Heb je al eens gekeken bij de speeltuintjes die hier op de site staan ,staan ook leuke dingen bij en je kan ze aanpassen dat het niet te hoog wordt voor hem.

christa benoit

Dank je wel Sara voor je reactie.Ik ben even verbaast als jij :-\. ik snap het ook niet hoe Piepke in mijn tuin is terecht is gekomen als hij niet kan vliegen :-\.Mijn man denkt hier in de tuin gezet ofzo???(Is een raar verhaal ik snap het amper zelf) We zijn de buurt rond gegaan en briefjes in de bussen gestoken,maar geen reacties.Nu ik blijf toch wel voor Pieke zorgen dat is zeker. :)Zelfs met een stukje vleugel minder  :P.Bedankt voor je tips Sara,ikzal het een en ander uitproberen  ;).ik heb hem nu een maand en hij is nog niet in rui geweest :)

foxie13

Had je het parkietje nog wel op http://www.amivedi.nl gezet? Of gekeken of iemand het parkietje zoekt?

christa benoit

Hey Foxie,
Ik heb 2 weken alles gedaan wat ik kon doen om de eigenaars te vinden.Ikzelf woon in belgie dus jou link kan me niet verder helpen vrees ik :).Ben de hele buurt rond gegaan en briefjes met foto rond gedragen.(Piepke kan nie van veraf komen want zijn vleugeltje is geknipt).Ik denk niet dat ik meer kon doen  ???