Ons gevonden vogeltje!

Gestart door christa benoit, juli 12, 2013, 15:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

christa benoit

Hoi allemaal  :) deze parkiet heb ik over een maand gevonden in mij tuin ???,Hij of zij kreeg de naam Piepke(ik denk met hetgeen ik al heb gelezen heb dat het een  mannetje is)Wat denken julie?Ik ben buurt gaan rond vragen of het iemand zijn vogeltje was,maar het bleek van niemand  :(Ik had nog een oude kooi staan helemaal proper gemaakt,was wel een klein kooitje)en piepke daar in gelaten,ben voer gaan halen,en briefjes laten maken met de foto van PiePke voor in de buurt rond te hangen .Na 2 weken geen reacties,dus heb ik maar besloten van piepke zelf te houden en hem of zij een mooi ruim kooitje te halen en wat speeltjes.Ik ben nu ook al 2 weken bezig om hem of zij tam te maken en dat lukt aardig,het is een slim diertje(gelukkig is ie in mijn tuin terecht gekomen buurvrouw zit wel met 10 poezen)Ik heb hier al wat rond gelezen(ik doe het nog even verder)zodat ik het Piepke naar zijn of haar zin kan maken,hebben jullie vragen of tips vuur maar af!!!  ;)

christa benoit

Sorry ik had de verkeerde foto geplaatst om te vragen of jullie het geslacht wisten bij deze andere foto's en ook van zijn nieuw huisje  ;D

Samm

Je hebt precies de zelfde speeltjes als ik heb haha, van dat ene speeltje zou ik de spiegeltjes even uitslopen als ik jou was!

En dit vogeltje is volgens mij nog heel jong!

inge

Allereerst welkom ;), super dat je piepke opgevangen hebt en zo te zien wordt hij lekker verwend!!

christa benoit

#4
 Hoi Samm ja misschien wel beter,dacht ik ook al aan dan is hij of zij misschien beter tam te maken. Ik kan echt nergens komen waar speeltjes liggen of heb er gelijk mee  ;D         
Dankjewel Inge, nou piepke blijft nu bij ons hoor enne verwend....... zou je denken? ::)  ;) ik kom even lezen en leren wat ik allemaal kan en mag met Piepke. Iemand een idee of een mannetje of een popje is? ???

(mss is geen "bekende" afkorting. Vandaar de wijzigingen.)

Samm

Ik denk dat het een man is!

En dat heb ik ook hoor weet helemaal niet meer waar ik al dat speelgoed neer moet hangen.. Alles is zo leuk haha

christa benoit

#6
inderdaad Samm heb er al heel wat liggen en zal in het heden soms eens te wisselen van speelgoed.Bijft het leuk voor Piepke ook.Sta ervan versteld wat zo'n beestje kan en oe hij of zij zich amuseert ;D Ik lees het forum af zodat ik vanalles te weten kom(want het was niet mijn plan om een vogeltje te houden)Maar nou gaat Piepke niet meer weg. Misschien krijgt Piepke in het heden nog een vriendje of vriendinnetje als ik er 1x uit ben wat het geslacht is.Hm jij denkt ook een mannetje  ;D dacht ik ook.dan zal het wel een vriendinnetje worden  :D

Samm

Of een vriendje! Geslacht wat je er bij doet maakt niks uit.. Ik heb 2 mannen en die zijn smoor verliefd! De hele dag lopen ze te kussen en elkaar het hof te maken haha.

Als ik jou was zou ik wel voor een 2e gaan, dan is je piepke gelukkiger, en het is ook zo leuk om te zien! Plus ze worden sneller tam, en met zijn 2en zijn ze veel nieuwsgieriger dus ze zullen eerder de boel gaan ontdekken.

christa benoit

#8
Ja maakt nie echt uit he.Ben alleen beetje bang(Een vriendin van mij zit met 2 grasparkieten) Toen ze 1tje had niks aan de hand maar toen ze een 2de erbij deed ging het mis,nu roepen en tieren ze de hele dag,niet echt aangenaam  :-[ misschien zijn het 2 popjes??? :-\ Doen jou mannetjes zoiets?

Samm

Euhm.. Ze hebben wel hele gesprekken met z'n 2en, maar dat is vast niet wat je bedoeld?
Dan brabbelen ze zeg maar, om en om, echt zoals een gesprek.
En ja.. Als m'n volwassen man weg vliegt en ergens gaan zitten waar m'n kleine man hem niet kan zien.. Dan gaat die sketteren, zodat de grote reageert zeg maar.

Het kunnen heel goed 2 poppen zijn, maar het kan ook zijn dat ze elkaar niet mogen.. Maar dat komt bijna nooit voor, dat zijn echt uitzonderingen.. Wat doen ze dan?

christa benoit

Ow oke.Die van een vriendin van mij zitten echt constant te roepen en krijsen echt heftig,ook als ze er een doek overdoet maakt voor hen niks uit  :-\.Heb daarvoor een beetje schrik maar overweeg het zeker om 1tje bij te houden van zodra ik nog meer info heb,en hier nog een pak heb gelezen.Moet ook gewoon voor Piepke leuker zijn,want ie is dol op aandacht,maar 2 vogeltjes onder elkaar is toch anders he? :D dan alleen nog een leuke naam zoeken die bij Piepke past  ;D(mijn kindjes hebben de naam gekozen van een filmpje,een kindje die een vogeltje moest redden en het dan Piepke noemde hihi) :)

Samm

Als je hier klaar bent met lezen weet ik zeker dat je een 2e neemt haha, ik spreek uit ervaring.
Ik had alleen Cheff, en ik ging hier lezen en kwam er toen achter dat je er toch echt wel 2 moet houden.
Helaas werkte m'n vriend niet mee, hij wou er maar 1.. Dus het heeft me 4 weken zeuren gekost en toen kwam Kiwi haha.
En nu snap ik echt waarom je er 2 moet houden, Het is zo leuk om te zien, ze eten samen, spelen samen, ze kriebelen elkaar, kussen elkaar echt heel leuk.
Cheff moest in het begin niks van Kiwi weten, hij had echt zoiets wat moet ik hiermee,
Met grote ogen kijken haha, maar Kiwi is een volhouder hij bleef maar kussen en kussen, en binnen 5 minuten was het dikke liefde!

Op internet staan hele pagina's vol met parkieten namen!
Maar kinderen zijn vaak heel creatief, ik weet zeker dat je kinderen er wel raad mee weten haha.

christa benoit

#12
 ;D Super om te lezen Samm. Moet leuk zijn om te bezig te zien. Ja denk ook wel dat er 1tje bij komt, na wat meer info. Wil er zeker van zijn dat ik heel veel weet :D.En ja misschien vinden de kids er wel iets op!!! Alvast Bedankt voor je reacties  ;)

christa benoit

Ik denk eraan om vanavond eens ons Piepke uit zijn kotje te laten(deurtje openzetten en kijken of ie eruit wil)Ben alleen bang eenmaal eruit dat ie er nie meer in gaat willen ;D

Samm

Kan je beter s'ochtends doen, als je een paar uur de tijd hebt, als hij dan honger krijgt gaat hij terug.

christa benoit


christa benoit

Hey Sara bedankt voor je reactie,ja ben helemaal gek op Piepke ;D.Het snoepstokje is er van vandaag uit Piepke keek er niet naar om en ik had ook al gelezen dat het nie gezond is.Ikzelf heb niet voor het vogeltje gekozen maar ie mag hier lekker blijven wonen hoor,dus vandaar al het opzoekwerk,(al weken hihi).Eeerst had Piepke een klein kooitje(ik had die nog staan) Maar had gelezen dat ie best wat ruimer mocht zitten,dus vandaar zijn nieuw huisje :D.best haal ik wel spiegeltjes weg???Zoja waarom(lees soms dat het niet mag en dan weer wel) :-\ .En inderdaad het geslacht doet er toe,ben gewoon blij dat ik hem heb kunnen redden!!! ;D

Sara

Er zijn voor-en tegenstanders van spiegeltjes, maar naar wat ik hier lees veroorzaken deze in veel gevallen obsessief gedrag. Parkietjes hebben namelijk niet door dat ze hun spiegelbeeld zien en denken dat ze een ander parkietje zien. Dit leidt soms tot parkietjes die voer blijven 'ophalen' uit hun krop om hun spiegelvriendje te voeren, en dit is zeer ongezond gedrag. Ook zijn er parkietjes die hun spiegelvriendje verdedigen ten opzichte van andere parkietjes of hun baasje, wat lijdt tot kooiruzies of bijten. Ik heb deze problemen nooit gehad met spiegeltjes. Je kan dus de situatie in de gaten houden en ingrijpen als je één van deze vorige dingen herkent, of spiegeltjes uit voorzorg al uit de kooi houden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

christa benoit

#18
 :) Dank je wel Sara, voor je uitleg,ik heb ze voor zekerheid weg gedaan en 2 andere speeltje ingehangen(Heb er toch al wat gekocht) En ie is trouwens al met de 2 nieuwe aan het spelen :) Dus Piepke ikke blij  ;D

(Let even op je "afkortingen". Gebruik 'standaard' afkorting, geen "MSN"-afkortingen, de meesten gebrijpen er geen bal van. ;) )

christa benoit

Hoi allemaal,weet niet of ik dit best hier plaatst maar ik heb nog een vraagje.Ik liet vanmorgen Pieke zijn kooitje open,om hem eens het huisje te laten verkennen.Piepke kwam heel blij uit zijn kooitje :) maar toen hij wou vliegen lukte dat niet  :( .Ik zie nu pas na 1 maand(Ja ik weet het is stom)dat zijn ene vleugeltje korter is dan de andere :-\.Ik heb dit vogeltje gevonden in mijn tuin,zoals hierboven al beschreven,en vrees dat Piepke zijn vleugeltje is geknipt  :(.Is zo jammer voor hem,omdat hij nu niet kan vliegen(Loopt alleen maar op de grond)ik heb dan zijn kooitje op de grond gezet en na een uurtje is hij vanzelf weer in zijn kooitje gegaan  :D.Nu is mijn vraag gaat zijn vleugeltje terug groeien?Zodat hij toch kan vliegen?Kan dit lang duren,Als hij wil vliegen geraakt  hij maar amper een halve meter hoog.Kan iemand me raad geven a.u.b,want ik heb met hem te doen :( .Alvast heel erg bedankt ;)