Onze Parkieten kweekverslag 2013

Gestart door onzeparkieten, juli 12, 2013, 08:33:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

onzeparkieten

De eerste nestjes zijn al uit gekomen en inmiddels zit ik te wachten op het uitvliegen van de eerste.
Mijn eerste nestje bestaat uit 2 jonge gras parkietjes en nest twee uit 1 parkietje, maar dat ei was verlaten door mams de laatste dag en dus is ze uit gekomen in nest 1
Mijn vogeltjes zijn en worden allemaal geringd maar naast een ringnummer krijgen z ehier ook allemaal een naam, dat vind ik veel leuker.
Ik ben bij A en dan dus B enz.... ;)
dit zijn dus Amazing, Avi en Bubbels
(foto van gisteren)



Inmiddels is ook nest C op komst en mag vanaf de 15 de uit gaan komen....
Mama heeft 7 eitjes waarvan 5 eer gister duidelijk bevrucht waren, als ik vandaag kans zie zal ik de andere twee eitjes ook schouwen.


en ook is er een D nest waar nu 4 eitjes in liggen, het waren er 5 maar 1 was kapot.

Ik broed zoals ze zo mooi zeggen in kolonie, al is het niet echt een kolonie want mijn voliere bestaat uit 2 gedeeltes nog, en in 1 zitten dus 4 koppels en ik heb nu ook 1 heel dominant koppel in de broedkooi apart zitten en in een ander stuk van de voliere wonen nog 4 gras parkieten en 2 kakariki's zonder broedblokken en lekker veel speeltjes.

We gaan in September een mooie buiten voliere bouwen waar alle vogels in mogen spelen en rond vliegen en dan kweek 2014 zal alleen nog in broedkooien plaats gaan vinden.
Maar dit is het voor mij tot nu!

Super spannend en super leuk

poortman

Wat zijn ze al groot, die van mij zijn nu resp. 5 en 6 dagen en dus nog echte wurmpies.
Heb je ook foto's van de vader en moeder?

Succes met de bouw van de voliere, ben wel benieuwd naar een foto.


Merel2002

Wauw! Ze zijn inmiddels heel erg gegroeid! (ik had je gevolgd op een ander forum ;))

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

christa benoit

 :) Wat een schatjes,ben op slag verliefd  :P

elisekuijpers

Wat een schatten.
Hoe gaat het trouwens met nest C?