parkiet deelt niks

Gestart door parkietenlover3, juli 11, 2013, 08:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover3

hallo iedereen

mijn 2e parkiet denkt dat alles van hem is in de kooi, de eerste parkiet word overal weggejaagd.
hij mag niet eten, drinken en in de schommel om te slapen.
buiten de kooi gaat het redelijk maar als ze te dicht bij elkaar zijn is het ( oorlog maar vooral in de kooi )
ook als hij de kans krijgt bijt hij in de poten van de 1e parkiet.

iemand tips want zo is mijn eerste vogel echt niet gelukkig

DobbyFloppy

Ten eerste hoelang heb je ze al?
Want het klinkt als dominantie, dingen zoals in de staart bijten, bovenop de andere parkiet zitten en zoals je a aangeeft bijten in de poten.

Wat je ook zou kunnen doen is de kooi even herinrichten om het patroon te doorbreken, zo moeten ze beiden aan de nieuwe inrichting wennen.

Maar meestal gaat dominantie vanzelfover.
Je kunt ook meerdere voerbakjes in de kooi hangen, je parkietje ken namelijk niet op meerder plaatsen tegelijk zijn
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Geslacht van beide? Weet je dat?

parkietenlover3

hallo iedereen.

weet iemand of mijn parkiet daisy (wit met geel kopje ) een popje of een mannetje is ?
en de andere parkiet polly ( blauw groen ) een popje of een mannetje is ?

de foto samen is dat het uit de kooi wel goed gaat maar in de kooi mag daisy niks word weggejaagd bij eten drinken en de schommel om te slapen.

DobbyFloppy

De reden van het dominante gedrag is omdat je 2 poppen hebt. Je kunt het beste 1 pop wegdoen een en mannetje erbij neerzetten. Zoals ik je ak vertelde leidt 2 poppen meestal tot vechten.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Of 2 mannen erbij zetten, maar dan moet je kijken naar wat oudere parkieten zodat je zeker weet dat het mannen zijn :)

DobbyFloppy

Deze zijn ook al 6 maanden of ouder ;)
Maar niet iedereen wilt gelijk 4 grasparkieten;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

parkietenlover3

#7
hoi iedereen,

ik heb 2 poppen maar ik wil heen van beide beestjes wegdoen.
dus nu heb ik een probleem !
moet ik nu nog een kooi kopen want mijn ene parkiet mag niet eten drinken of slapen van de andere parkiet/

HELP HELP HELP

Graag verder gaan in dit topic, het is niet nodig om over hetzelfde onderwerp 2 topics te maken. Gr. Sara

Samm

Ja kan ik me echt niet voorstellen :( zou echt geen parkiet weg kunnen doen..
Mja ieder z'n ding, denk zet het er hier toch even bij, dat ze wel alle optie's weet :)

DobbyFloppy

Als je wilt dat beiden beestjes gelukkig zijn en je wilt echt geen van 2 wegdoen dan zou het wellicht een optie zijn elk een eigen kooi
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

foxie13

Ik denk niet dat apart en alleen zetten een optie is... Of beide een maatje erbij. Of een omruilen voor een man.

inge

En 2 mannetjes erbij is dat misschien haalbaar voor jou? zou er ook geen kunnen wegdoen hoor je hecht je zo aan je diertjes :(

Kleintjes

Heb je genoeg zitstokken op dezelfde hoogte? Heb je genoeg bakjes?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses