Indringer in nest

Gestart door Snooki, juli 09, 2013, 14:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snooki

Hallo,

Ik heb een nestje met 2 baby grasparkietjes in de volière, het vrouwtje heeft geen mannetje.
Nu gaat er de hele tijd een valkparkiet in om eieren te leggen, het vrouwtje jaagt de valkparkiet er niet uit.
De eieren die de valkparkiet in het nestkastje heeft gelegd heb ik er al uitgehaald maar hij blijft erin komen.
De baby's zijn  23 dagen oud.

Wat moet ik doen?

Merel2002

Ik denk dat je de valkparkiet in een andere kooi moet doen. Als dat kan tenminste. ;)

Snooki

ik heb geen andere kooi, alleen een kleine, maar dat is te klein voor een valkparkiet

Sara

Als je geen reservekooi hebt, moet je al zeker niet beginnen met kweken. Dat is iets wat je eigenlijk altijd zou moeten hebben als je vogels houdt. Dan zou ik maar zo snel mogelijk zorgen voor een reservekooi, zodat je je valkparkiet toch apart kan zetten. Het is onverantwoord om je valkparkiet het nest zo te laten verstoren.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

poortman

#4
zeker de valkparkiet apart, of heel snel een nestkast voor de valkparkiet ophangen kijken of ze overgaat op die kast.

Ik denk dat je invlieggat van de nestkast voor de parkiet ook aan de grote kant is, als die valkparkiet erin kan?
De opening voor parkieten is doorgaans tussen de 4 en 5 cm. van een valkparkiet 6-7cm.

(Niet iedereen begrijpt die halve "afkortingen" )


Snooki

Citaat van: Snooki op juli 10, 2013, 18:51:44
Nestkast voor valkparkiet hangt er al, valkparkieten maken de invlieggaten groter, ze kon er ook eerst niet in.

Ik heb de valkparkiet nu in het nachtverblijf gedaan en die afgesloten voor andere vogels.
Ik heb wel reservekooien voor als een vogel ziek is om  aan te sterken, alleen niet groot genoeg voor een gezonde vogel om in te leven