Diarree

Gestart door simpy, juli 05, 2013, 15:57:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simpy

Hallo Parkietenfreaks

Mijn parkiet Youri (van de foto) heeft sinds gisteren diarree. Ze eet en drinkt wel, ze heeft weinig energie en zit met de veertjes overeind. (Terwijl de zon schijnt en het warm is buiten, ze staan in een tuinhuisje)

Youri heb ik nu al 11 jaar en ze zit met 3 andere parkietjes in een kooi.

Ik heb op de site al gekeken onder het kopje diarree, maar ik kon daar niet vinden of het besmettelijk is of niet. (Heb overigens wel al de bak verschoont voor de zekerheid en zo dadelijk worden alle speeltjes gewassen voor de zekerheid)
Wat kan ik het beste doen?

Groetjes, Simone

Samm

Bol zitten is zoiezo al niet goed!
Ik zou naar een vogelarts gaan als ik jou was, en wel
Zo snel mogelijk! Misschien is het inderdaaf besmettelijk.

DobbyFloppy

Ik zou inderdaad ook even langs de vogelarts gaan, maar denk ook dat het wat komt door de leeftijd ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

simpy

Hallo Samm & DobbyFloppy.

Bedankt voor jullie berichtjes.
Helaas trof mijn vader Youri dood aan onder in de kooi......
Ze heeft nog wel gewoon gegeten en gedronken op opeens was ze er niet meer.....

Mijn vader vermoed dat het iets van kanker is geweest (ze deed bloed poepen op het eind.....). Want ze heeft voordat ze bij ons kwam ontzettend veel stress gehad in haar leven en dat laat natuurlijk wel haar sporen na....

Groetjes, Simone

Kleintjes

Vermoed dat ze dan inwendige ontstekingen had. Dieren Arts had kunnen helpen, geeft ook geen garantie.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses