bijplaatsen parkiet tijdens broeden andere pop

Gestart door poortman, juli 04, 2013, 18:29:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

poortman

Ik heb een voliere met nu 5 parkieten, 3 mannen en 2 poppen, waarvan 1 pop(Kiwi) aan het broeden is.
Kiwi heeft gisteren haar 8e eitje gelegd. De macho van de voliere, Timmy, is de vader.

Nu heb ik ongeveer een week of 3 geleden een popje bijgekocht, welke ik tot heden in quarantaine had om zeker te weten dat ze niet ziek is. Dit is na 3 weken niet het geval dus ik wil haar nu bij de rest doen.

Kan dit kwaad als er 1 zit te broeden?

De broedende pop wordt stiekem ook door de andere mannen gevoed als Timmy niet kijkt. Ze broed heel goed en komt af en toe even uit de nestkast om even te vliegen, haar behoefte te doen en soms even wat eten en gaat dan gelijk weer terug.
Graag even advies, alvorens ik misschien een nestje verspeel. Het is mijn eerste en ben dus apetrots.

Mijn voliere is 3x1m1 en ca 1,8m1 hoog. Zie mijn forumfoto.


Sara

Ik vind het persoonlijk geen goed idee om een nieuwe parkiet toe te voegen terwijl er een parkietje aan het broeden is. Dit zal voor onnodige stress zorgen bij het broedend popje en ik denk dat het risico op ruzie in je volière ook groot zal zijn.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

poortman

#2
Daar zat ikzelf ook al een beetje mee dubben, dank voor je reactie.

Ik denk dat ik dan een vrijgezelle man naar haar voliere verhuis.
Anders zit ze zo alleen, al vermaakt ze zich wel, ze hangt op zijn kop door de kooi te slingeren aan de schommel, heeft babbels voor 10, en eet als een paard.