Raar toestand na vliegongelukje

Gestart door Alexandros, juli 02, 2013, 16:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexandros

Hallo. Onze nieuwe (7weekjes oudde) parkietje chico vloog gisteren tegen een raam aan. Hij viel op vensterbak en deed niets meer.

Heb het voorval direct opgenomen.

Is dit een schoktoestand? Na een minuut of 2 was hij weer de oude e  vliegt, fluit en eet weer.

Video: http://youtu.be/S-LVEYZP_hA

Weet iemand wat dit is en hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
Ramen afschermen dat weet ik alleen gisteren vloog hij namelijk uit zijn kooi (deurtje stond eventjes open)

DobbyFloppy

Waarom plak je geen raamfolie op de ramen?
Rolletje kost ongeveer €5,- en zo heb je niet zo snel meer zulke ongelukken.
Snap wel dat dit niet helemaal de bedoeling was maar zo kun je dergelijke voorvallen in de toekomst voorkomen.

Hopelijk heeft hij geen schade opgelopen anders zou ik wel even een bezoekje aan de vogelarts brengen, je weet het maar nooit met zulke fragiele dieren.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

#2
Met dat soort dingen hou je rekening 'als het deurtje even open staat'.
Hij lijkt me inderdaad geschrokken, mocht zoiets weer voorkomen kan je hem het beste met rust laten, anders kom je er met je grote enge mensenhand aan en gaat ook nog een keer een beetje duwen en z'n pootje verschuiven..

Alexandros

Samm bedankt! Ik duwde zijn pootje zachtjes en raakte hem zachtjes aan in de hoop dat hij er bij blijft want het leek net of hij zijn bwustzijn kwijt aan het raken was.

Op moment dat hij uit zijn kooi vloog ging ik zijn kooi open doen om 1 van de stokken goed vast te zetten (hing er losjes bij).

Maargoed, mocht zoiets weer gebeuren afblijven dus.

DobbyFloppy

In het vervolg even doen wanneer hij zijn vleugels buiten de kooi aan het strekken is ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Precies wat dobby zegt, dan heb je vrij baan kan je lekker je gang gaan, en de parkiet heeft ook geen last van jou!
Dat ze ergens tegenaan vliegen kan je toch niet voorkomen, mijn jong vloog de eerste keer tegen een muur aan..
Ik schrok zo erg niet normaal! Dus kan me jullie reactie ook voorstellen, je wil hem graag troosten, even aanraken kijken of het helpt :).