Een mannetje nest met 2 vrouwtjes tegelijk!

Gestart door essie, juli 02, 2013, 11:01:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

essie

ik heb in de voliere 2 mannetjes en 2 vrouwtjes, maar het ene mannetje zit er voor spek en bonen bij terwijl de ander de 2 vrouwtjes heeft bevrucht en nu bij ieder 3 kuikens heeft!!
Groet Es

foxie13

Heb je ook een vraag of was dit een mededeling? ;)

poortman

#2
Ik heb ook zo'n dekhengst, als onderdeel van 3 koppels, de andere 2 mannen zitten ook alleen maar te kaarten.
Echter voeden ze wel stiekum mijn broedende popje, erg leuk om te zien, het is net GTST.

Als ze verder schik hebben en het loopt niet op vechten uit, niets aan doen.

Als je wilt dat het onderdanige mannetje ook aan zijn trekken komt zit er niets anders op als de koppels apart zetten, maar ook dan moet je kijken wie bij wie klikt, dit blijft altijd lastig, wij kunnen het wel willen, maar als de parkieten geen zin hebben houdt het op.

Andere optie is nog, verder gaan met een jonge man uit je nest en je dominante man wegdoen, maar dat is wel heel resoluut en meer iets voor echte kwekers. Ook moet je jong en moeder uit elkaar houden om je toekomstige jongen gezond te houden.

Ik ga denk ik binnenkort een koppel apart zetten in een kamervoliere van Ferplast die ik nu buiten heb staan voor medische gevallen en eventueel later mijn jongen.

Niet iedereen kent die 'afkortingen'.