voeding swiftparkiet.

Gestart door papegaaitje, juli 01, 2013, 15:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

papegaaitje

Hallo mensen,
Wij hebben een swiftparkiet gekocht, die werd geplukt door de ouders. Nu is mijn vraag: hoe vaak moeten wij hem voeden? Hij is pas 3 weken oud.
Ik hoor het graag en hoe weet ik dat die genoeg heeft?

Leestekens gebruiken graag, leest veel prettiger.

Kleintjes

Vraag van te voren de informatie die je nodig hebt, niet pas achteraf.
Arm vogeltje... Probeer dit arme diertje onder te brengen bij 'n koppel dat jongen heeft en er goed voor zorgt.
Handopfok brengt vele risico's met zich mee en is niet aan te raden als je totaal niet weet waar je aan begint.

De "kweker" heeft je ook niets verteld? Dan is die (in mijn ogen) niks waard en geeft ie niks om de dieren, anders had hij niet 'n veel te jongen vogel verkocht aan iemand die geen weet heeft van wat er moet gebeuren.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

poortman

3 weken oud is veeeeel te vroeg! Zelfs voor de veel betwiste handopfok.
Ik zou zeker nog contact zoeken met degene waar je hem vandaan hebt voor voedingsinfo,maar het is een groot risico voor de vogel.

Een adoptie bij andere ouders lijkt mij ook een goede optie inderdaad.

Misschien dat er toch iemand op het forum een voedingstip kan geven voor de tussentijd, anders wordt de vogel straks de dupe, hij/zij moet goed gevoed worden, een tekort aan voedsel, zeker op die leeftijd, is snel fataal.