parkiet bult op de buik

Gestart door jessicabloemink, juni 26, 2013, 16:30:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jessicabloemink

hallo,
ik heb een mannetjes grasparkiet van 4 jaar.
hij heeft een bult op zijn buik, verder eet en drinkt hij goed, zijn poep is normaal en hij kwebbelt.
hij ademt wel zwaar.
er zit hier geen vogelarts in de buurt dus ik hoopte dat jullie me misschien kunnen vertellen wat het is.
ik heb geen hele duidelijke foto kunnen maken, omdat hij bang was voor mijn mobiel.

groetjes,
jessica

DobbyFloppy

Ik zeg contact opnemen met een vogelarts en zo snel als mogelijk daar langsgaan.
Ik vertrouw het bultje niet en je kunt beter naar een goede vogelarts gaan dan maar de dierenarts met het risico dat het alsnog fout ken aflopen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Lijkt wel allemaal etter, ik zou ook gelijk gaan als ik jou was!

jessicabloemink

het is geen etter, hij heeft daar witte veertjes

DobbyFloppy

Nogmaals contact opnemen met een vogelarts, voor hetzelfde geldt ken het iets van een tumor zijn, hoe dan ook dit zit er niet gezond uit.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

jessicabloemink

mijn moeder gaat morgen ochtend de vogelarts bellen

poortman

Mijn eerste gevoel is ook een tumor, ofwel dieren/vogelarts, ik vind het het zeker niet goed uit zien.

Dit is volgens mij niet iets waar een simpel zalfje tegen helpt en wachten ook niet.

Beterschap,

Groetjes Martijn

Kleintjes

Meerdere tips zijn hier van toepassing:

Dierenarts / Vogelarts inschakelen voor de bult even meteen de nageltjes iets laten inkorten.
Zitstokken vervangen door houten stokken in plaats van plastic (dat is vergif als ze 't opeten, de rubberen 'ribbeltjes' worden hard als ze in contact komen met maagzuren).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

Aanvulling op bericht van kleintjes
Schaf ook zo een zitstok aan: http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooiuitrusting/roesten/73826

Deze stokken zijn ook erg goed om snavel en nagels bij te slijpen.
Stokken zijn niet van puimsteen dus gaan ook nooit op, dus je hoeft niet eens in de zoveel tijd een nieuwe te kopen. Ideaal
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

jessicabloemink

oh oke, ik zal houten gaan aanschaffen,
heel erg bedankt voor de tips :)

Sara

Ik hoop dat je ook naar de vogelarts gaat. Laat je ons weten wat de vogelarts vastgesteld heeft?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

inge


jessicabloemink

de bult is vannacht open gegaan, mijn moeder zag het en had me wakker gemaakt.
er kwam allemaal troep en etter e.d. uit.
de bult is nu weg, vogelarts gebeld en hij zei dat we ontsmettingsspray moesten halen die niet prikt.
dat gebruiken en kijken of het zware ademen ook stopt, anders nog een keer bellen voor een afspraak.
het was dus een ontsteking.
we gaan het vandaag kopen en de rest van de spullen.

poortman

Wat een opluchting, nu natuurlijk nog de ontsteking weg, maar ben blij voor dat het geen tumor oid is.
Hopelijk komt hij er snel weer bovenop, kans is groot dat het zware ademen hiermee ook verminderd, het zag er echt indrukwekkend groot uit en zal ook best druk op de borst hebben gegeven. Alsmede een hoop van het vogeltje hebben gevergd.

Ik heb zoiets met onze hond ook gehad, die was er nog wel een tijd zoet mee.

Nou succes en beterschap.

jessicabloemink

ja ik ben ook heel blij dat het opzich dus wel meeviel..
niet dat een ontsteking niks is, maar beter als een tumor.
het gaat nu al een stuk beter met hem :D