Hallo allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden, maar eind juni heb ik bovenstaande oproep geplaatst. Inmiddels kan ik veel meer vertellen over het programma en wil jullie toch nog even inlichten:
Het doel van het programma, dat "Beestengeluk" heet, is om de mensen thuis in te lichten over allerlei verschillende soorten (huis)dieren. Enthousiaste en trotse baasjes komen met hun dier naar onze boerderij en vertellen daar waarom hun dier zo bijzonder is. Piet Hellemans is onze zogeheten “dierengelukzoeker”. Hij zal informatie en interessante feitjes over het diersoort vertellen om de diereneigenaar én de kijker thuis meer informatie te geven over het dier in het algemeen. Piet geeft tips en informatie over het houden van dit dier en houdt daarbij altijd de oorsprong van het dier in gedachten: Wat is de oorspronkelijke leefomgeving? Wat eet dit dier in de natuur? Is het een sociaal of solitair dier? Enz. Op deze manier wordt er altijd informatie gegeven vanuit het welzijn en het geluk van het dier.
Beestengeluk wordt vanaf a.s. zondag (1 september) op SBS6 uitgezonden van 17.00u tot 17.30u. Meer informatie, foto's van de draaidagen en andere updates zijn te bekijken op
www.facebook.com/beestengeluk Voor de draaidagen op de boerderij ben ik altijd op zoek naar enthousiaste baasjes met een bijzonder huisdier (hoeft niet per se een vogel te zijn, mag elk dier zijn!). Voor een ander item in het programma, genaamd "De Geluksvogel" ben ik wél op zoek naar iemand met een vogel. In De Geluksvogel wordt een huisdier in het zonnetje gezet. Piet gaat bij het baasje van het dier langs en samen gaan zij kijken hoe het dier nog gelukkiger kan worden. Dit is uiteraard ook om de kijker thuis in te lichten over het houden van dit bepaalde dier en welke verzorging er allemaal bij komt kijken.
Indien iemand interesse heeft om naar de boerderij te komen, of iemand wilt zijn/haar vogel opgeven voor De Geluksvogel, mail dan naar beestengeluk@stokviscontent.nl