popje maakt bakje leeg.

Gestart door grasParkiet2, juni 20, 2013, 15:51:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi, mijn grasparkiet popje maakt de bakjes met eivoer en grit leeg. Ze pak een paar met haar snavel en gooit het op de bodem van de kooi.

Waarom zou ze dit doen?
Het zijn maar kleine bakjes.
En hebben meer mensen een vogel die dit doet?

DobbyFloppy

Die van mij gaat juist inde voerbak zitten en zitten graven waarom geen idee...
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Iris7

Misschien probeert ze een nestje te maken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

grasParkiet2

Ze heeft gewoon een nestblok waar ze in kan. En in dat voer bakje past ze nog niet al had ze het graag.

DobbyFloppy

Die van mij is ook te klein om in te zitten maar ze krijgt het toch voor elkaar.

Is ze niet gewoon iets aan het zoeken?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

foxie13

Die van mij gooien ook het grid eruit (man en pop) en dat is een heel klein ''snoepbakje'' http://www.petsplace.nl/vogel/voer-drinkbakken/snoepbakje-plasticpieces~M-739759

Ik denk dat er niet een speciale gedachte achter zit, maar dat ze dit gewoon leuk vinden om te doen?

grasParkiet2

Ja het is zo´n snoep bakje. Maar ze zijn ook in het broedblok aan het kijken en verbouwen. Misschien ziet dat er ook nog niet goed uit voor de koningin :P

Maar vroeg me dus af of andere grasjes dit gedrag ook vertoonde. Zit er eigenlijk best schattig uit. Want ze doet het niet met haar pootjes maar echt met haar snavel alles er netjes uit en dan *pff* uit spugen.

Kleintjes

Er zijn veel parkietjes die dit doen (check maar eens Croky's dagboek, op de hoofdsite).
Meestal is dit 'n voorbijgaande hobby, soms kun je 'n oplossing proberen te zoeken. Meestal heeft dit echter geen zin, ze doen 't toch wel.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

EliseAvi

Die van mij (popjes én mannetjes) doen dit ook bij hun normale voer. Ze eten op wat ze lekker vinden maar dingen als rozijntjes (die in de xtravital zitten) gooien ze eruit.

poortman

De mijne spitten in het begin elke keer de silo leeg, dure hobby ook, want het voer gaat dan erg hard.

Ik heb bij de dierenzaak een voerbakje gekocht met een soort rand naar binnen.
Als ze dan aan het graven zijn, gaat het niet 1,2,3 over de rand.
Je moet alleen wel af en toe de lege velletjes eruit blazen, en niet te vol gooien, ze gaan namelijk niet koppie onder om nog zaadjes te vinden.

Het bakje heb ik indertijd volgens mij bij een plaatselijke dierenzaak gekocht in Bilthoven, tw. Hak, maar deze is helaas enige tijd terug met een heel stel dieren afgebrand.(zeer triest)
Ik kan me voorstellen dat er meer zijn die die bakjes hebben, hij is een beetje transparant/wit met 2 stevige vaste klemmetjes en past bij mij goed op het volieregaas.

Ook gooien ze bij mij wel eens voer op de grond om het 's avonds met zijn allen weer op te scharrelen, misschien wel om het een beetje te wellen, dan is het wat zachter.
Wel een leuk gezicht trouwens al die scharrelende parkietjes op de grond.

Groetjes,

Martijn