Overstap Harrison

Gestart door 2BFielicious, juni 14, 2013, 17:33:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

2BFielicious

Hallo allemaal,

Van de dierenkliniek twee weken geleden een potje met iets van een of andere poeder van Harrison meegekregen en dat lijkt ze wel te eten. Dus nu net bij de dierenkliniek op hun advies een zak harrison pellets gehaald. High Potency Fine.

Nu heb ik al heel veel met de zoekfunctie gelezen hier over Harrison, en ik denk juist wel wat teveel, want de informatie begint me een beetje te duizelen. Haha. De hoeveelheid is me wel duidelijk geworden en ik begreep ook dat ze in principe zich ook niet kunnen overeten.

Maar ik heb nog 3 vragen:

Vriezer:
Ik begrijp dat het voer 4 a 6 weken goed is. Kan ik de boel in 1x in de vriezer doen (de zak in een grote afsluitbare boterhamzak) en dan dus elke dag uit de vriezer geven? Is er dan nog een tijd dat je moet wachten voor deze ontdooit zijn of kunnen ze er zo in?

Het overstappen:
Van Nutribird is er een heel schema te vinden (de nutribird at ze destijds niet). Kun je dit schema ook gebruiken voor Harrison? Of is er een ander schema?

Ik heb haar al gewogen, ze is zover ik weet gewoon gezond, dus ik kan nauwkeurig in de gaten houden wat ze er van eet en in de gaten houden dat ze niet (teveel) afvalt.

En nog de laatste vraag:
Kan je smorgens gewoon de hoeveelheid voor de dag in 1x doen of moet het gesplitst worden over 2x per dag?

Ik hoop dat jullie me met deze drie vragen kunnen helpen.

Groetjes Sophie en Stitch.

karin v h

#1
Ik kan een deel van je antwoorden beantwoorden helaas niet alles.
Ik bewaar inderdaad de Harrison Pellets in de diepvries.
Ze moeten in de originele verpakking blijven.
Nu heb je de eerste keer natuurlijk geen 2 verpakkingen wat ik zou doen is, de originele verpakking in de diepvries stoppen, goed afsluiten met de strip en de lucht eruit laten. Ik zou ik een goed afsluitbaar potje wat pellets voor een paar dagen doen. Als dat op is pak je weer uit de diepvries. Als de zak leeg is bewaar je die voor buiten de diepvries en doe je de nieuwe zak in de diepvries.
Ik hoop dat je het snapt. ;)

Ik geef eigenlijk nooit afgepast voedsel want ik heb 7 parkietjes. Ik heb wel van iemand gehoord maar ik weet het dus niet dat erop de site van Harrison een schema staat?

Ik vul 1 x per dag het Harrison aan, dat hoef je geen 2 x per dag te doen. Tenzij het bakje helemaal leeg is er valt wel eens iets op de grond.

Ik hoorde laatst van iemand dat het goed is om 1 x per week wat pellets te geven met vers geperst sinaasappelsap, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd!  ;D

Ik hoop dat ik je geholpen heb. ;)

2BFielicious

Kijk, daar kan ik zeker wat mee!  8)
- Heb de zak nu in de diepvries gedaan. Goed idee ook om deze zak te bewaren als deze leeg is!
- Gewoon net als de Xtravital die ik gaf gewoon 1x per dag genoeg geven. Goede opmerking ook van het op de grond laten vallen, want dat doet ze met dr zaadjes ook weleens. In de gaten houden dus!

Dus nu alleen nog antword op de vraag over dat schema. Op de site zag ik niks staan.
Al hapte ze net wel wat van de pellets die ik in dr speeltuin heb gelegd, dus misschien is ze door het poeder al wel aan de smaak gewend.

Wow, 7 parkietjes! Hoe leuk is dat!! :D Heb je die allemaal binnen??

Stitch drinkt al wel 1x per week verse sinaasappelsap haha. Per toeval eigenlijk. En elke dag vers fruit! :D

Dank voor de antwoorden! Erg fijn!   :D

karin v h

Je kunt de pellets een beetje prakken en er een beetje sinaasappelsap overdoen en dat in een snoepbakje. ;)
Ja 7 stuks in de woonkamer in de leeftijd van 14 jaar tot 9 weken, ze vliegen allemaal zoveel mogelijk gezellig rond, de laatste is er 2 weken geleden bijgekomen omdat ik te weinig vrouwtjes had en te véél mannetjes. Vandaar nu even een oneven aantal. Dat was eigenlijk niet de bedoeling het beste is een even aantal maar het gaat goed. :)

Hoeveel parkietjes heb je dat je een schema wilt hebben? Staat er ook geen email adres op de site dat je het daar kunt vragen? Ik kan er wel proberen achter te komen maar degene reageert heel traag op email en ik weet niet zeker of zij er eentje heeft! Ik ga haar mailen.

Parkieten-Freak

Lijkt me een gezellige boel Karin! Waauw...7 vliegende parkietjes in de woonkamer.......... ;D
Is je oudste parkiet al 14 jaar?  :) Jeetje......ik hoop dat Croky dat ook haalt. Als alles goed gaat wordt het ventje 10 jaar in september...... :)


karin v h

Soms is het heel gezellig en soms is het fijn dat er teletekst onder de programma's bestaat :) want ze kunnen er wat van hoor.
Maar ik kocht een broertje en een zusje en dat bleken later 2 broertjes te zijn, toen had ik 4 mannetjes en 2 popjes. De popjes, een van 14 en eentjes mankeert an een tijdje iets aan haar pootje maar.........ja.........die hebbeb hun makkelijke behoeftes ;). Ze kozen met zijn tweetjes het zieke vrouwtje om de beurt of ze zaten links en rechts naast haar dat werd dus teveel. Dus voor de mannen nu een jong vrouwtje. ;)

Maar 10 jaar is ook al een hele leeftijd! Mijn Meisie rust wel 's middags :)

2BFielicious

Ik heb maar 1 parkietje Karin.
Stitch, nu 2 jaar oud. :D

Ik twijfelde laatst heel erg om er 1 bij te nemen, maar de dierenkliniek zei dat Stitch zo dominant is (ja dat is ze ook wel echt, als ik een andere hond aai begint ze al enorm te schelden en stampij te maken) dat de kans wel groot is dat ze een ander parkietje niet dult. Parkietjes in een spiegeltje wordt ze meestal ook vals op. Nu zeiden ze wel dat ze heus wel met een parkietje zal kunnen matchen, maar als dat de eerste 10 niet zijn, eindig ik dalijk met een voliere (terugbrengen kan ik echt niet) en dat is financieel niet te doen en fysiek om schoon te maken al helemaal niet.

Ik heb ook niet het idee dat ze zich alleen voelt. Ik ben namelijk eigenlijk altijd wel thuis (geen werk oid, arbeidsongeschikt) en ze is er eigenlijk altijd uit, behalve als ik kook/eet en 's nachts natuurlijk niet. Ze heeft een megaparkietenboom in de woonkamer om in te spelen en slapen en eten, een basketbalveld en een speeltuin voor op de salontafel. Eigenlijk overal waar ik ben, is zij ook. :D

Ik heb de dierenkliniek gebeld. Ze zeiden dat ik normaal dus 1,5 schepje Xtravital geeef, ik dat steeds een beetje minder moet doen en aan moet vullen met Harrison. Maar eens proberen. Als dat niet lukt, is mailen misschien inderdaad wel een goede optie!

Nogmaals dank voor de uitleg.
7 parkieten, wel echt superleuk! Staan er ergens foto's op het forum? Hihi, ik vind het altijd leuk om foto's van parkietjes te kijken haha.

karin v h

#7
Nee, er is hier volgens mij geen fotohoekje od draadje om ze in te plaatsen, ik wil er hier wel een paar inplaatsen vanavond maar dan ga ik jouw draadje vervuilen. ;)
Introductie forum is daar zeer geschikt voor ;)

Trouwens achter op het pak van Harrison staat precies de hoeveelheid heb ik gezien helemaal onderaan. ;)
Geef jij ze zaad en harrison? Of alleen harrison?
Bij mij krijgen ze in principe alleen harrison maar nu heb ik pas 2 weken een kleintje erbij dus het was feest want er hingen ook zaadbakjes in de kooi. Nu heb ik gezien dat de kleine ook harrison eet en ga ik het zaad weer afbouwen. Nu wordt dat puur traktatie. Dan krijgen ze zo nu en dan trosgierst en wat zaad extra. ;)

2BFielicious

Ja de hoeveelheid staat inderdaad op de verpakking. Dat was me wel duidelijk. :)
mijn planning is om dr alleen Harrison te geven en af en toe voor de knabbel trosgierst of fruitzaadjes.

Alleen de planning van Stitch is anders... ze weigert de harrison. Als ik t geef met de hand dan pakt ze het wel en mikt ze het weg of hele kleine stukjes knaagt ze wat aan. Maar dat is echt minimaal en niet van harte. :(

Geen idee hoe op te lossen. :(