Wat Moet Ik Doen ?

Gestart door veronika, november 13, 2005, 17:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

veronika

Hallo parkietenliefhebbers , ik heb een probleem met mijn parkietje shico ik zal het stap voor stap uitleggen zo dat jullie zeker zijn van het antwoord :)

ik heb 3 weken geleden een lief grasparkietje in de dierenwinkel gekocht ze was zoooo lief !!!!!! (nu nog steeds) toen ik thuiskwam heb ik haar in haar kooitje gezet en ze vloog op de hoogste stokje en zat daar maar in een hoekje ik vond het zo zielig  :unsure: dus heb ik maar mijn hand in de kooi gestoken en ....... het ging perfect ze fladderde niet ze sprong zelfs op mijn vinger ik was super blij natuurlijk wel verbaasd  :D de volgende dag at ze van mijn hand en de derde dag vloog ze al vrolijk rond in mijn kamer :) na  twee weken heb ik nog een mannetjes parkiet gekocht namelijk: shico de eerste dag liet ik hem met rust de volgende dag kwam ik met mijn hand in de kooi en hij fladderde, na zo ongeweer 3 dagen te proberen kon ik hem aaien en met moeite toch op mijn vinger laten zetten op de vijfde dag heeft per ongeluk mijn kleine broer de kooi vergeten te sluiten  :mellow: dus ik werd wakker en hij zat samen met bella op de parkietenboom ik liet hem een tijdje zitten maar toen het al donker werd moest hij naar binnen dus probeerde ik mijn hand voor hem te houden maar hij vloog weg het is nu al een tijdje lang dat het zo gaat dus :elke morgen (ik laat de kooi altijd nu open ) vliegt hij buiten en speelt op de parkietenboom en s'avonds weer braaf in zijn kooitje maar als ik probeer heb op mijn vinger te zetten dan vliegt hij direkt weg in de kooi gaat het prima ik mag hem dan aaien en zo maar als hij buiten de kooi zit dan neeeeee ik heb gebrobeerd om hem te lokken met eten : ik nam wat trosgierst gaf aan mijn andere parkietje:bella ze zat op mijn hand vrolijk te knabbelen aan de zaadjes, shico werd nieuwsgierig en jawel hoor hij vloog op mijn hand at wat een vloog weer weg en toen ik naar hem stapte vloog ie weer weg zoals altijd dus ik zou zeggen dat hij niet echt bang is voor mijn handen maar hij wil nooit op mijn hand buiten de kooi  :unsure: kan iemand me hier mee soms helpen ???

ps mijn andere parkietje gaat wel gemakkelijk op mijn hand en mijn schouder .

hopelijk kan iemand me helpen ??


Deesjebeesje

Heb je al geprobeerd offie op je hand IN de kooi wil?

veronika

ja hij wil wel af een toe maar soms niet maar ik kan hem wel altijd aaien groetjes

Safrena

Hey veronika

Het tam maken van je parkietje begint in de kooi.
Eerst goed tam maken in de kooi en pas dan als je parkietje niet meer opvliegt en je hand vertrouwt laten vrij vliegen

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Vele groetjes