parkiet bijt in de staart van de andere parkiet

Gestart door Dianne, juni 18, 2013, 10:53:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dianne

Hallo,

Mijn parkietje Snowy heeft last van haar nieuwe kooimaatje. Hij bijt steeds in haar staart en jaagt achter haar aan. Ze kunnen door de kamer vliegen maar ook daar vind Snowy weinig rust. Ranuwak is nu twee maanden bij ons maar ik kan Snowy bijna geen aandacht meer geven. Zodra ze trosgierst bij me eet komt Ranuwak er aan en deinst ze weg. Ranuwak zelf komt geen trosgierst eten. Ze hebben echt een grote kooi en kunnen elkaar ook ontlopen, maar Snowy zit een groot deel van de dag door de kooi te klimmen om van hem weg te blijven. Het komt niet echt tot vechten, maar gezellig naast elkaar zitten lijkt ook niet echt een optie. Snowy is een pop en Ranuwak (als het goed is, want we hebben hem uit het blok) een mannetje. Is het staartbijten een vorm van agressie of juist een soort meisjes plagen kusjes vragen?

groetjes,
Dianne

DobbyFloppy

Het bijten in de staart is dominantie.
Als je ze net hebt zal een parkiet die je al had zitten ook in de staart van de nieuweling bijten om zo de rangorde te bepalen.

Dit gaat meestal vanzelf wel over
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Dianne

Het nieuwe parkietje doet het, en hij blijft het maar doen, het is echt ongezellig om te zien...

DobbyFloppy

#3
Ook dit valt onder dominantie, waarschijnlijk is de nieuwe parkiet dan dominanter dan je andere parkietje.

(Check je berichten voortaan even voordat je ze post?)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

elisekuijpers

Misschien kun je het nieuwe parkietje beter in een andere kooi zetten en ze aan elkaar laten wennen.

Stefanie

Dit klinkt heel bekend!!
We kregen puk en na 2weken apart wennen ging hij bij de andere 3in de grote
Kamervoilere.
Maar steeds was zijn staart (het puntje) krom, en later zag ik dat bailey
(1 van de 2 vrouwtjes) hem steeds zat te etteren met staart bijten..
Puk laat gelukkig wel wat van zich horen, maar t ging inderdaad hier ook
Vanzelf weer over :)

Xx

EliseAvi

Haha bij mij lopen ze alle 4 om de haveklap met een kromme staart rond. Dit gaat inderdaad vanzelf weer over, maar soms hebben ze van die momenten dat ze even moeten laten zien wie de baas is. En dan zie je weer allemaal kromme staartjes! ;)