Bloed aan het nekje

Gestart door Galago, juni 10, 2013, 13:27:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Galago

Hallo,

Dit is mijn eerste post en ik ben speciaal voor mijn probleem geregistreerd. Ik weet echter niet of het de goede categorie is...

Mijn parkietje heeft sinds ongeveer een week bloed aan haar nekje. Ook zit er is die plek kaal. Er zijn veertjes weg, zo lijkt het.  Ze is hier totaal niet rouwig om, ze is gewoon net als altijd. Maar toch ben ik bezorgd. Het ging na ongeveer een dag weer beter. het opgedroogde bloed was weg, maar vandaag, ongeveer twee dagen later, zit er weer nieuw bloed (opgedroogd).

Eerder heb ik ook al gezien dat de veertjes op die plek een beetje uitstaken.
Wat is het beste dat ik kan doen? Naar de dierenarts gaan en het na laten kijken? Ik heb ergens gelezen dat je er jodium op moet doen, klopt dit?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Een 16 jarige parkietenbezitter.

Sara

Zit je parkietje alleen in een kooi?
Het beste lijkt me toch om dit na te laten kijken door een vogelarts.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Galago

Citaat van: Sara op juni 10, 2013, 16:20:17
Zit je parkietje alleen in een kooi?
Het beste lijkt me toch om dit na te laten kijken door een vogelarts.

Vele groetjes,

Sara
Ja, ze zit alleen in de kooi. Ik heb nog gekeken of ik ergens in de kooi bloed heb zien zitten, maar dat was niet het geval.

Sara

Het kan zijn dat je parkietje last heeft van parasieten. Dit veroorzaakt jeuk en zo kan het popje dus haar eigen huidje open gaan krabben van de jeuk. Je kan 's nachts een witte doek hangen over de kooi om erachter te komen of dit het geval is. Als je deze doek er dan morgenvroeg afhaalt, zitten er allemaal puntjes op de doek in geval van parasieten. Al lijkt mij het beste gewoon om naar de vogelarts te gaan.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Galago

Citaat van: Sara op juni 10, 2013, 16:32:43
Het kan zijn dat je parkietje last heeft van parasieten. Dit veroorzaakt jeuk en zo kan het popje dus haar eigen huidje open gaan krabben van de jeuk. Je kan 's nachts een witte doek hangen over de kooi om erachter te komen of dit het geval is. Als je deze doek er dan morgenvroeg afhaalt, zitten er allemaal puntjes op de doek in geval van parasieten. Al lijkt mij het beste gewoon om naar de vogelarts te gaan.

Vele groetjes,

Sara
Goede tip, ik zal het uitvoeren. Ik zal ook naar de vogelarts gaan.

Galago

En die jodium? Is dat een aanrader? Of moet ik dat aan de dierenarts overlaten?

Sara

Wonden kan je ontsmetten met een drupje Betadine Jodium, maar aangezien je zegt dat het bloed opgedroogd is, denk ik eigenlijk niet dat ontsmetten zin heeft.

Laat je nog weten hoe het was bij de vogelarts?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Galago

Ik heb besloten om toch niet naar de dokter te gaan. Het is namelijk een stuk verbeterd.
De kale plek is bijna weg en het bloed niet meer. Het lijkt mij dus niet meer nodig.