Gedrag Van Mijn Parkietje

Gestart door Idske, november 13, 2005, 20:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Idske

Hoi,

Twee maanden geleden heb ik een topic geplaatst over de eerste vlucht van Coco.
Die eerste vlucht ben ik nogal van geschrokken en Coco ook oa dat hij echt aan het fladderen was en een paar keer ergens in een hoekje was komen te liggen. Ik heb naar aanleiding daarvan ook goede reacties gekregen, bedankt daarvoor.

Nu heb ik een vraag: Sinds die eerste vlucht heb ik afgewacht en ben verder gegaan met het tam maken van Coco. Dat ging hardstikke goed, hij kwam op mijn vinger zitten en bleef ook zitten. Maar na die eerste keer vliegen wat dus niet helemaal goed ging heb ik het niet meer aangedurft om het weer te doen.

Sinds een tijdje is Coco erg bijterig (wat ik heb gelezen puberteit dus) en blijft ook niet meer op mijn vinger zitten.
Nu heb ik via het zoeken veel informatie kunnen lezen maar nu was mijn vraag wel of dit in verband kan gebracht worden met dat hij tot nu toe niet meer gevlogen heeft en daardoor gefrusteerd is ofzo?

Ik wordt hier nogal verdrietig van en ben nu dus echt bezig met dat hij de kooi uitmag maar dat doet hij niet en blijft ook niet meer op mijn vinger zitten. :(

Voor de rest gaat het heel goed, hij is lekker aan t kwebbelen (volgens mij hoor ik ook al woordjes), eet goed en t is gewoon erg gezellig.

Sorry voor t lange verhaal maar moest dit gewoon even kwijt.

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Idske, ik zou Coco gewoon weer laten vliegen.
De eerste vlucht van veel parkieten verloopt verre van vlekkeloos, maar je zult verstelt staan hoe snel ze dat leren.
Zorg voor een vlieg-veilige omgeving, en doe de gordijnen dicht.
Ik kan me voorstellen dat Coco nu niet uit de kooi wil om de simpele reden dat hij het niet gewend is.
De kooi is een veilige omgeving voor hem, alles daarbuiten is "vreemd". Onbekend maakt onbemint.
Dus:........uit de kooi met Coco!
Daarnaast gewoon weer doorgaan met trainen met het "op de vinger gaan zitten".

Bijten kan zeker een stukje puberteit zijn maar kan ook andere oorzaken hebben.
Een heel interessant artikel vind je hier:
http://www.pakara.nl/modules/newbbex/viewt...c_id=22&forum=1
Het kan zijn dat je je eerst moet registreren alvorens je het artikel kan lezen.
Het artikel geeft tevens goede achtergrondinformatie.
Diverse vormen van bijten komen aan de orde, zoals bijten uit angst, bijten vanwege ziekte, bijten om te overleven e.d.
Succes! :)


Idske

Okee! Bedankt voor je reactie! :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!