mannetje of vrouwtje?

Gestart door 2BFielicious, juni 01, 2013, 16:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

2BFielicious

Een vriendin van mij heeft ook al een jaar een parkietje, Ozzy!  Op dit moment nog al in de rui zoals te zien is. :)

Maar is dit nu een mannetje of een vrouwtje?




inge

Ik zou zeggen een heel mooi vrouwtje ;)

*wendy*

Ja, daar sluit ik mij bij aan  :)

grasParkiet2

Ja een popje hele witte neusdoppen.

2BFielicious

Bedankt voor de reacties.

Het was namelijk zo dat de kweker haar had verzekerd dat het een mannetje was.
Nu vind ik dat sowieso wel gewaagd dat een kweker dat 100% verzekerde bij een jong vogeltje, maar ik zag dus deze foto van haar parkietje en ik dacht dus 'dat is een pop!'.

Vandaar dat ik het hier even vroeg.
Dus kan nu tegen haar zeggen dat er meer mensen zijn die denken dat het een pop is. :-)

grasParkiet2

Bij sommige kleurslagen kan je het wel al vroeg zien. Maar er zijn ook kleurtjes waar het in het begin moeilijk te zien is en je het pas naar ongeveer een half jaar weet als die niet of juist wel blauwer word.

Maar denk dat de kweker hem verkocht als man omdat misschien veel mensen nog steeds denken dat een man beter kan leren praten, liever is en tammer word. (helemaal niet waar trouwens het ligt allemaal 100% aan character van de vogel en de tijd die je als mens er in steekt) Dus met een popje kan je net zoveel plezier hebben als een man :)

2BFielicious

Citaat van: grasParkiet2 op juni 01, 2013, 20:26:46
Maar denk dat de kweker hem verkocht als man omdat misschien veel mensen nog steeds denken dat een man beter kan leren praten, liever is en tammer word. (helemaal niet waar trouwens het ligt allemaal 100% aan character van de vogel en de tijd die je als mens er in steekt) Dus met een popje kan je net zoveel plezier hebben als een man :)

Dat dacht k ook altijd. En zij heeft inderdaad om die reden om een mannetje gevraagd.
Maar ik heb zelf ook een popje en ze is supertam. Ze neemt veel geluiden over en zit altijd bij me te slapen of te poetsen en te kletsen .  Maar ik ben ook echt altijd thuis eigenlijk en besteed echt heel veel tijd en aandacht aan mijn vogeltje. Dan ga je ook echt dr karaktertje zien en ik lig altijd helemaal dubbel om dr haha.