Nieuwe parkiet jaloers op mijn papegaai

Gestart door DeniseRoosElise, mei 30, 2013, 16:08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeniseRoosElise

Hoi mensen,

Ik zou nog wat willen vragen aan jullie!
Ze zitten nu samen in een kooi, maar ik vraag me af hoelang het duurt voor ze elkaar accepteren?
Of is dat meteen? Ik weet dat het pikken naar elkaar toe normaal is..
Maar vanmorgen heeft Dodo (die er als eerst was) de staartje en die lange veren in z'n vleugeltje eruit getrokken!!
en alles zat onder de bloed druppels. Is dit normaal??  Ze vechten ook om het voerbakje en trosgierst..
Het ene moment zitten ze elkaar te voeren, en elkaar te wassen / kriebelen.. En het andere moment zijn ze flink aan het vechten!

*wendy*

Dat er bloed vloeit is niet echt normaal. Wel tegenstrijdig met het kroelen... Wat je in ieder geval zou kunnen doen is even de inrichting van de kooi veranderen. Dan doorbreek je dit patroon even. Zorg daarbij voor voldoende stokjes op dezelfde hoogte. Grasparkietjes slapen graag hoog, dus zorg dat er minimaal 3 plekken op hoogte zijn. Zorg ook voor 3 voerbakjes, zodat zij daar ook niet om hoeven te vechten.

Hou het wel even goed in de gaten. Naar elkaar pikken, met het pootje op elkaars rug, is allemaal normaal, maar er mag geen bloed vloeien. Dan dien je in te grijpen. Gebeurt het na bovenstaande maatregelen weer, dan zal je ze misschien toch uit elkaar moeten halen..

Weet je de geslachten van beide vogels?

DeniseRoosElise

Hoi Wendy,

Ik heb toevallig de hele inrichting veranderd vandaag, en heb 4 verschillende plekjes op hoogte.
Ik ga inderdaad nog een voerbakje erbij zetten. 
Het is 's nachts gebeurd, dus ik was er niet bij en kon niet ingrijpen. Ik weet ook niet zeker dat
Dodo hem heb aangevallen, maar neem aan dat hij z'n staart er niet zelf uittrekt!

Had nog iets.. ze slapen ook niet met hun snavel tussen hun veren ? Ze slapen gewoon op 2 poten met hun ogen dicht. (overdags dan)
en 's nachts hangen ze tegen de tralies aan! We doen al  voordat we de lichten uit doen even weltruste tegen ze zeggen,
zodat ze leren dat ze op hun slaapstokje gaan zitten, maar er zal toch niets met ze zijn?


Het zijn trouwens 2 mannen

*wendy*

Tegen de tralies aan hangen is niets om je zorgen over te maken.

Heb je in de kooi al bekeken of hij ergens in vastgezeten kan hebben? Het hoeft niet door je andere parkietje gedaan te zijn hoor. Maar wel even in de gaten houden!

DeniseRoosElise

Ik heb goed gekeken, en ik kan niks vinden waar ze zich aan kunnen bezeren. Er hangt veilig speelgoed in en veilige hangertjes.
Maar kijk het wel even aan dan. Hoop zo dat het goed komt!
Het probleem met de papegaai is er trouwens niet minder op geworden. Zodra ze m zien worden ze erg nerveus en vliegen door de kooi:(

DeniseRoosElise

#25
Sorry dat ik nog even op dit oude bericht van mij reageer! Maar ik ben bang dat ik
2 popjes bij elkaar heb??? Ik dacht toch echt dat het 2 mannen waren.....
Wat denken jullie?




foxie13

Zo te zien zijn het inderdaad twee popjes, een witte rand om de gaatjes.

Wouter

Jep, dat zijn inderdaad twee popjes.

EliseAvi

Vraagje: mist die groene altijd al haar staartveren? Of is ze in de rui?

Wouter

Citaat van: EliseAvi op juni 25, 2013, 23:08:23
Vraagje: mist die groene altijd al haar staartveren? Of is ze in de rui?

Scherp! Lijkt inderdaad een kruipertje te zijn, ook als je naar de vleugel(s) kijkt zie je dat de slagpennen missen.

DobbyFloppy

Dit zijn inderdaad 2 jonge poppen.
Opletten dus want he is maar de vraag hoe lang dit goed gaat.
Je kunt er of 2 mannen bijzetten of 1 popje terug en een man erbij.

Wijze les voor de aanschaf. Een jong mannetje heeft een paarsige neusdop ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DeniseRoosElise

#31
De groene is inderdaad in de rui, en is gekortwiekt.. en zijn staart is eraf getrokken door de blauwe....
Het is 1 en al staarten en veren trekken in de kooi. Ik dacht het gaat wel over omdat ik DACHT dat ik 2 mannen had........
Het is nog steeds oorlog en ik wil er graag 1 man bij doen en 1 popje weg...
Maar ja dat is nog niet zo simpel, Ik ken helemaal niemand die een parkietje wil en mijn man wil er geen 4....

DobbyFloppy

Misschien even een oproepje plaatsen bij prikbord?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13