Hulp nodig bij mijn grasparkietje

Gestart door Lauraa1234, mei 22, 2013, 21:05:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lauraa1234

Hoihoi,

Ik heb een lief parkietje van iets meer dan vier jaar oud. Hij is sowieso erg veel in de rui, maar hij is erg tierig en vrolijk en eigenlijk merk je  vrij weinig ervan als hij in de rui is. Hij blijft wat meer in zijn kooitje, maar verder niet. Sowieso houdt hij er ook erg van om lekker in zijn kooitje te zijn en om te spelen. Babbelen met je vindt hij ook leuk, maar hij is ook erg op zichzelf. Het is een heel erg tam vogeltje.
Een paar weekjes terug had hij een erge rui die hij 2 keer per jaar heeft. Nu is hij weer aan het ruien en ook weer geen kleine rui, want zijn koppie zit weer helemaal onder de puntjes.
Sinds 2 dagen slaapt hij erg veel en heeft hij ook erg dunne ontlasting. Hij is erg stil. Ook had hij al twee dagen niet gegeten, maar vorige week heeft hij 1,5 voerbak gegeten haha. We moesten hem bijvullen :p.
Maargoed, we hadden ook ander voer dan normaal (misschien vond hij het niet lekker?) en nu ik vanmiddag een gierst in zijn kooi heb gehangen heeft hij daar wel flink wat van gegeten. Ik heb ook zijn voer die we normaal hebben gelijk gekocht en in zijn voerbakje gedaan en met wat eivoer, maar daar heeft hij nog niks van gegeten (misschien vol door de gierst?).
Gelukkig drinkt hij wel veel, zit af en toe een beetje te spelen, wast zich regelmatig en slaapt wel met zijn koppie op zijn rug.
Hij slaapt wel heel erg veel, zit op twee pootjes als hij slaapt en heeft hele erge dunne ontlasting.

Denken jullie dat het iets is om je zorgen over te maken? Of gewoon een beetje ziekjes en dat dat vanzelf weer over gaat als hij weer lekker eet en zijn rui een beetje over gaat?

Ohja, en dan nog iets... Even een ander vraagje :P Ook sinds 3 dagen wil hij tegenwoordig alleen amar aan mijn haar zitten hahaha. Nu weet ik dat vogeltjes daar sowieso wel gek op zijn en hij ook, maar ineens wil hij alleen maar in mijn haar zitten en als ik bij zijn kooitje ga staan rekt hij zich naar mijn haar toe en wil hij daaraan trekken en ermee spelen. Misschien een speciale reden hiervoor? :P

Sorry voor het lange verhaal, maar wat achtergrondinformatie leek me wel handig haha!

Alvast bedankt!

*wendy*

Bij ziekteverschijnselen is het raadzaam zo spoedig mogelijk een vogelarts te raadplegen. Grasparkietjes laten het vaak pas laat merken als zij ziek zijn. Bovendien kunnen de kleine lijfjes niet veel hebben, waardoor je er snel bij moet zijn.

Wat jij omschrijft, klinkt toch wel als een ziek parkietje. Ik wil je dan ook aanraden naar een vogelarts te gaan.

Sara

Ik sluit me volledig aan bij Wendy. Dunne ontlasting en veel slapen, zijn 2 redenen waarbij je aan de alarmbel zou moeten trekken. Veel drinken hoort een parkietje eigenlijk ook niet te doen.

Het is dus zeker aan te raden om zo snel mogelijk naar een vogelarts te gaan, liefst morgen.

Laat je nog even weten hoe het verder verloopt?

Vele groetjes en beterschap aan je parkietje,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Lauraa1234

Hoihoi!

Ik heb expres even een paar dagen gewacht met antwoorden, maar met mijn vogeltje gaat het gelukkig weer stukken beter! Hij eet sinds gister weer uit zijn voerbakje, zijn ontlasting is normaal en ook zit hij minder te slapen. Nog wel ietsje meer dan normaal, maar verder gaat het prima. Ook is hij vandaag voor het eerst weer uit zijn kooitje gekomen en heeft lekker gevlogen en op zijn kooitje gespeeld. Verder heb ik hem wel met rust gelaten en bij zijn kooitje gelaten, van de week ga ik hem wel weer is halen bij zijn kooitje en lekker met 'm spelen :) Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!