grasparkiet en eitjes??

Gestart door domi86, mei 21, 2013, 17:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

domi86

Hallo

Ik heb 2 grasparkieten, een stelletje, in een buitenhok zitten. Heb ze gekregen van mijn buurvrouw, omdat ze ze alleen eten en drinken gaf om ze te laten leven, want de vogels waren van haar ex en zij heeft er niks mee.
Er hangt in het hok een broedhok, het vrouwtje legt steeds eieren maar komt niks uit. Was al bij de buurvrouw zo en hier ook nog steeds, en ze gooit of legt het op de grond maar er komt niks uit. Ik vind haar wel aardig dunnetjes als ik zo naar mijn 2 grasjes binnen kijk. Ik wou het broedhok weghalen maar er liggen 3/5 eitjes in waar ze wel op zit, alleen 2 zijn er roze kleur achtig en de andere wit achtig zoals een eitje is. Wat moet ik nu doen dan; gewoon broedhok weghalen of afwachten of ze misschien wel wat er uit krijgt of niet? Het mannetje voert haar wel en ze komt nu ook wel af en toe eruit om te vliegen en beetje te eten. Of  komt dat gedrag zo omdat ze alleen maar kanarievoer kreeg en voor de rest niets, en hier heeft ze alles wat ze nodig moet hebben; sepia, grit, trosgierst, groente, eivoer, mineralen??
Wat moet ik nu doen; broedhok eruit halen of nog even wachten? Persoonlijk hoef ik geen jonkies van de grasjes en dit is de kooi waar ze in zitten dan kan je een idee hebben.

ik hoop op tips en adviezen er over.

Tekst aangepast zodat deze duidelijker te lezen en te begrijpen is. Leestekens zijn erg prettig, net als duidelijke zinnen. Probeer hier op te letten.

*wendy*

Eitjes vervangen voor nepeitjes. Zodra zij klaar is met leggen en het nest verlaat, het blok weghalen en niet meer aanbieden! Eitjes leggen kost een grasparkietje heel veel kracht, dus het is niet gek dat ze mager wordt. Je kan ze niet constant achter elkaar nestjes laten krijgen, ook niet als er geen jongen komen. Het eieren produceren en leggen kost op zichzelf al heel veel kracht.

Kweken is iets waarvoor je veel kennis nodig hebt. Deze kennis ontbreekt nog duidelijk bij jou. Als je in de toekomst toch weer wil gaan kweken, ga je dan eerst verschrikkelijk goed inlezen.