kooi slopen ???

Gestart door lady, mei 21, 2013, 17:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lady

Hallo , mijn zoon van 10 heeft een mooie popje gekregen van de kweeker ze heel hand tam , alleen het lijkt wel of ze uit de kooi wil ze gaat iedere keer met haar kopje langs de kooi en bijt in alle hoeken en gaten van de kooi de trailies doet ze ook , is dat normaal ? We hebben haar al een dag en zit graag bij me zoon op zijn schouder en op de lamp
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Bedankt namens Lady

*wendy*

Als zij al goed gewend is, zou ik haar lekker laten vliegen. Zorgen voor een veilige omgeving (ramen, deuren dicht, giftige planten weg) en een speelplekje waar ze naar toe kan. Zorg dat jullie zelf de hele dag de tijd hebben, zodat ze op haar gemakje weer terug de kooi in kan gaan.

Ik hoop dat het popje snel een mannetje erbij krijgt ;) Het zijn immers groepsdiertjes!

Veel plezier met je parkietje(s)!

lady

Dank je voor t antwoord , madam is al weer uit de kooi heb zelf t idee dat ze graag uit dan in de kooi zit . We weten niet of er nog een mannetje bij komt ben bang dat ze geen aandacht voor het baasje hebben . Maar als me zoon er minder aandacht aan gaar besteden komt er zeker een mannetje bij
Gr lady

foxie13

Het is een fabeltje dat ze minder tam worden als ze een vogelvriendje erbij hebben. Vaak worden ze eerder sneller tam, omdat ze elkaar volgen.

lady

Ik kijk t aan als ze echt eenzaam word komt er gewoon eentje bij . Alleen vroeger had ik er ook een die was 15 geworden kon er alles mee doen , later heb ik twee genomen keken totaal niet om en waren niet tam te krijgen helaas .ik hou t in de gaten en lady begint al aardig diva gedrag te vertonen als ze de kooi in moet gaat ze bijten omdat ze er niet in wil  ;D

*wendy*

Jammer dat het geluk van de eigenaar weer boven het geluk van het parkietje gesteld wordt. Want het is een feit dat het groepsdiertjes zijn en dat de mens dit niet kan vervangen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. En die 1% kan beter alleen gehouden worden. Maar verder is het altijd beter met een maatje. Als mens kan jij nooit voldoen aan alle 'eisen'.

Ik blijf vechten tegen het fabeltje dat 1 minder tam wordt dan 2. Dit is volslagen onzin! Bovendien hoort het 'tam' zijn helemaal niet voorop te staan. Natuurlijk is dat leuk, dat vind ik zelf ook. En ik probeer mijn parkietjes ook zo tam mogelijk te krijgen, maar hun geluk en gezondheid staat voorop, niet dat van mij. Bovendien kan ik volop genieten als ik mijn 2 kerels met elkaar zie spelen, kroelen, als Sky begint te bedelen om voer bij Milo en Milo voor hem heel liefdevol voer ophaalt uit z'n krop.

Als jou parkietjes niet tam te krijgen waren vroeger, heb jij wat verkeerd gedaan. Ieder parkietje wordt tam, de een meer dan de ander (afhankelijk van het karakter), maar handtam krijg je ze allemaal, zelfs als zij in een volière met 50stuks leven. Jammer dat je huidige parkietje daaronder moet lijden.

Zo, dit is het laatste wat ik er hier over zeg.

EliseAvi

Ik ben het volledig met Wendy eens. Ik ben zelf met één dame begonnen. Ondertussen is zij twee jaar en heb ik er nog 3 vogeltjes bij. Drie van de vier komen graag bij me zitten als ik zit te studeren, de vierde is handtam (kwam niet tam en angstig bij me en is 3 maanden later al best tam aan het worden). Het is dus echt onzin dat parkieten niet tam worden als je er meer hebt. Ik had mijn eerste dame echt niet in der eentje willen houden als ik zie hoe blij die kleine is met der drie maatjes.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat parkietjes veel gelukkiger zijn met vriendjes, en afhankelijk van hoe veel tijd je in het beestje steekt ze gewoon tam worden.

Dré-Style

#7
Ik vind hier ook mijn verhaal in. Ik heb er nu 2, sinds gisteren een popje bij gekocht en het nieuwe Parkietje doet alles na wat mijn mannetje ook doet. Het diertje was nog geen 4 uur bij de kweker vandaan en zat al bij me, het mannetje heeft wel wat aandacht voor het vrouwtje (logisch), maar je ziet gewoon de affectie tussen de 2 gevleugelden; iets wat het mannetje in het begin zeker miste: een maatje!

(Leestekens geplaatst, bevordert de leesbaarheid. Graag hier aan denken.)

Sazu

Hey!

Ik ben zelf ook begonnen met 1 parkietjes. Hij werd inderdaad heel snel tam, maar ik merkte ook dat hij best wel eenzaam was als ik niet thuis was. Als ik dan thuis kwam was hij zo aanhankelijk... Het werd dus tijd voor een tweede. In het begin was me eerste parkietjes niet van hem weg te slaan, maar dat wordt steeds minder. Hij ziet mij weer staan en komt dus weer regelmatig bij me zitten, maar dan om te spelen en niet omdat hij zich zo alleen voelt. Het nieuwe parkietje is nog niet tam, komt wel af en toe op me hand eten, maar voor de rest niet. We zijn er hard mee bezig. Echter, hij doet alles van me oude parkietje na, dus we zien dat hij ook steeds meer toenaderig naar ons zoekt.

Ik kan iedereen aanraden er een tweede bij te nemen. Is voor het parkietje echt veeeeeel leuker, en dan na een wen periode (waarin natuurlijk alles nieuw en super leuk is en jij absoluut niet telt), zal je merken dat hij je net zo leuk vind als voordat het parkietje er was, maar ook gelukkig is wanneer je er niet bent!
Dus ik zeg: DOEN!

gr. Sies