Anti Parasiet 10

Gestart door DobbyFloppy, mei 21, 2013, 15:48:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Hoi ik heb een vraagje, heb mijn grasje zojuist wat anti parasietmiddel gegeven in zijn nekje (waar hij het overigens niet mee eens was omdat ik hem moest vangen)

Maar hij zit nu wat te krabbelen en te schudden met zijn nekje.
Wou even weten is dit normaal?

Alvast dank
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Ja is normaal. Ze vinden het niet leuk ;)

Wel even in de gaten houden, zoals je altijd doet bij het toedienen van medicatie. Soms kan er een allergische reactie optreden (roodheid van de huid bijvoorbeeld).

DobbyFloppy

Het ging maar om 5 minuutjes even krabben, maar zag er zo zielig uit denk vraag het toch maar even.

Heb het ook maar even gehaald omdat hij altijd piept tijdens het wassen en er regelmatig dan zelf ook een veertje uittrekt
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

Hoesnel na het toedienen zou je resultaat moeten zien? Of verschilt dat per diertje?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Dat kan wel even duren hoor. Je moet niet voor niets na 4 weken nog eens herhalen. Het verenpak wordt hoe dan ook niet direct beter: dat duurt wel een paar keer goed ruien.

Of het veertjes plukken een symptoom is geweest van parasieten weet je natuurlijk niet.. Maar dan zal je na 1 à 2 weken denk ik wel verschil moeten zien.. Denk ik..

DobbyFloppy

Oke maar hoe zit dat dan met het behandelde valkje met het kale buikje? Zal dat ook pas gaan groeien als ze weer in de rui is?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Daar zal best wel even overheen gaan voordat dit weer aangroeit, maar volgens mij groeien veertjes ook buiten de rui om gewoon door.

DobbyFloppy

#7
Zover ik weet van de vorige eigenaars was 't buikje al tijdje kaal. Toen ik haar kreeg was er op het buikje nergens een teken van nieuwe veertjes nog te ontdekken, dus  iets heeft de groei daar tegengehouden.

(Tijd voor I-pad toetsenbord? ;) )
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13