woordenschat

Gestart door grasParkiet2, mei 20, 2013, 19:14:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi allemaal!! Ik heb een lief mannetjes grasparkietje ,Luka, die een paar woordjes zegt.

Ik vroeg me af wie nog meer een grasje heeft die praat en wat die zoal kan zeggen.

Die van mij zegt onderandere:
- Kiekeboe
- Kusje
- Luka
- Yuki (zijn vriendinnetje <3 )
- Wat is dat dan?
- Jaaa
- (Kuggen)
- (Knisper van plastic) :D

En is nu bezig met Baby Bird. En hij brabbelt nog meer dat ik nog niet goed kan verstaan.
Ben benieuwd wat andere grasjes zeggen.

Voor insperatie zoek 'disco  the talking budgie' op youtube.

DobbyFloppy

Ik heb 2 valkjes die wat fluiten. Een ken fwiet fwieuw, en als die eenmaal de slag te pakken heeft zit ie helemaal tegen zijn lievelingsvrouwtje te fluiten.
En de andere ken kusgeluidjes maken en nog wat geluidjes, echt praten doen ze nog niet.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Disco is inderdaad een leuke parkiet, ik ken die filmpjes!
Wij zijn bezig met het mario deuntje van het spelletje.
Hij probeerd al mee te brabbelen maar lukt hem nog niet helemaal haha.

Yoko

Haha altijd leuk parkietjes die praten

Mijn vrouwtje herkent het woord kusje als ik kusje zeg maakt zij direcr kus geluidjes erachter aan

DobbyFloppy

#4
Ik heb 2 mannetjesvalkjes die beiden wat kunnen.
1 mannetje kan fwiet fwieuw fluiten en wanneer hij dat doet plakt hij er zelf nog een riedeltje achteraan, en hij heeft zijn gekke ochtendtrein.
Mannetje nummer 2 kan kusgeluidjes maken en joe Cheeky zeggen, en nog een toontje fluiten.
Verder ben ik nog af en toe een stukje voor e fluiten in de hoop dat ze dat ook zullen overnemen.
Ik zeg wel altijd als ik de deur uitga zeg maar doei doei!
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

CaptainCrash

Wat grappig allemaal. Die van ons is ook een lekkere klessebes.

Hij zegt onder andere;

'ik ben Crash', 'hoi Bart, welkom thuis', 'krijg ik nog een kusje van jou', 'kuuuusje', 'hallo', 'i love you', 'bart en lisanne'. Verder doet hij nog een aantal fluitjes; fietvieuw, het nana nana naanaaa (zoals in de Rolo reclame te zien was maar dan dus fluitend), en andere gekke fluitjes die we hem voor doen.

Soms gooit hij de dingen door elkaar en dan hoor je hem plots zeggen; 'ik ben thuis' :P.

Crash is nog maar pas 1 jaar geworden en kan al zoveel. Dat belooft nog wat voor de toekomst!

grasParkiet2

Whoo dat is super. Ken je de grasparkiet van YouTube disco? Die moet je eens opzetten dat is geweldig.
Ook laat het zien dat je hem veel aandacht geeft als die zo goed kan praten.

Marc1209

Onze grasparkiet Coco kan:

- Hallo
- Kusje (smak)
- Ajax
- I love you
- Coco lief, Coco'tje
- Flitsie, Gadget, Skytje, Icie (zijn vriendjes)
- Fietfiew
- Slaap lekker
- Kiekeboe
- (beatbox)

We hebben Coco van van mensen gekregen waarbij hij alleen zat en zeer luid aan het krijsen was. Ze wouden geen extra parkiet er bij nemen, toen we hem overnamen praatte hij veel duidelijker, maar met veel herhalen blijft hij, ondanks zijn vier vriendjes die niet praten, toch nog wel redelijk herkenbaar woorden zeggen.

Evogelman

Die van mij zegt:

Jop
Joppie
Joppie lief
kikiku (geen idee wat dat is!?)
Fietview (fluiten)

grasParkiet2

Aaww parkietjes praten lekker de hele dag. En het is leuk als je met ze een 'gesprek' kan voeren. Hihi :D