Leeftijd grasparkietjes?

Gestart door Coco Channel, mei 19, 2013, 22:33:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coco Channel

Ik heb 2 grasparkietjes (Coco en Channel). Coco heb ik gekregen van mensen die er niet meer voor wilden zorgen en Channel kocht ik in de winkel. Het vrouwtje zou bij aankoop jonger moeten zijn dan 1 jaar, maar hoe oud het mannetje is weet ik helemaal niet... Kan iemand dit soms uit deze foto's afleiden? Coco (mannetje) is de donkerblauwe.


Wouter

Gebruik voor het vragen even de zoekfunctie, zoals beschreven staat in de Forum Regels. Het is na de leeftijd van een half jaar niet meer te zeggen hoe oud een parkietje is. Het enige wat hierover te zeggen is is dat ze allebei volwassen zijn.

EliseAvi

Je kan jammer genoeg niet meer zien hoe oud dit vogeltje is. Wel is hij sowieso ouder dan 6 maanden, omdat hij geen streepjes meer op z'n koppie heeft. Ook is z'n dopje al helemaal blauw. Ik heb mij laatst laten vertellen dat dit bij mannen tussen de 3 en de 6 maanden gebeurd. Mijn mannetje is nu 5 maanden en zijn dopje begint nu echt blauw te worden.

Verder denk ik dat je popje al ouder dan een jaar is omdat haar dopje al helemaal bruin is.. Het is in iedergeval geen heel jong vogeltje meer.