Bange parkiet met mijt

Gestart door Dottieisdebeste, mei 15, 2013, 18:39:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EliseAvi

Gewoon door blijven gaan met vaseline smeren! Vergeet de pootjes ook niet in te smeren. Verder gewoon door blijven gaan met tam maken, en niet vergeten over 4 weken weer de anti-parasiet te gebruiken.

Dottieisdebeste

hoe vaak per dag moet je het insmeren, mag ook 1 keer per dag want ik moet ook naar school, sorry dat ik steeds met vragen kom

*wendy*

1x per dag vaseline en over precies 4 weken weer een druppel anti parasiet.

Dottieisdebeste

Ik wil wel een foto erop zetten, alleen ik weet niet hoe dat moet

*wendy*

Zie afbeelding.

Als de foto té groot is, ga dan naar: http://postimage.org/index.php?lang=dutch. Opload de foto daar, en plaats de link hier.


*wendy*

Ja dit is wel een behoorlijk gevalletje mijt. Écht elke dag smeren met vaseline (naast de neusdop ook de snavel, én de pootjes, en alle aangetaste stukjes om de snavel), heel belangrijk! En in je agenda zetten wanneer je weer anti parasiet moet geven en dan ook écht op die dag doen!

inge

Sorry dat ik er even tussen kom,wens je veel beterschap met je parkietje,maar zou ook een nieuw belletje kopen ;) roest is helemaal niet gezond!

Dottieisdebeste

Allemaal bedankt voor de  tips!

Ga er goed voor zorgen!

*wendy*

Citaat van: inge op mei 20, 2013, 17:37:36
Sorry dat ik er even tussen kom,wens je veel beterschap met je parkietje,maar zou ook een nieuw belletje kopen ;) roest is helemaal niet gezond!

Haha nou zeg dat! Het liefst dat belletje er meteen uithalen. En dan voor een vervanger zorgen ;)

Dat had ik niet eens gezien, Inge ;)

inge

@Wendy ,dacht laat het toch even weten niet iedereen weet waarschijnlijk  dat het ongezond is. :)

Dottieisdebeste

Als ik die belletjes eraf haal dan heeft ie geen speeltjes want aan elk speeltje zit een belletje.

EliseAvi

Het gaat om de verroeste belletjes. Ik neem aan dat toch niet alle belletjes verroest zijn? En je moet er uiteraard wel nieuwe inhangen..

*wendy*

Roest is vergif voor je parkietje. Dus alle speeltjes in de kooi die roest hebben, belletjes, of andere dingen, uit de kooi halen, tenzij je wil dat je parkietje overlijdt aan een vergiftiging. Uiteraard kan je de speeltjes weer gewoon vervangen voor nieuwe. Is voor je parkietje ook wel eens leuk, als hij nieuwe speeltjes krijgt!

Dottieisdebeste

Had net weer vaseline erop gesmeert, maar had per ongeluk 1 neusgat dichtgesmeert zit er nu nog steeds, is het heel erg of is het morgen alweer weg

foxie13

Hier zitten de neusgaten van de parkiet, het is dus wel belangrijk dat deze open zijn. Zelfde als jou neus verstopt is, dat is ook niet echt fijn :-)

Dottieisdebeste

Hoe kan je het vaseline weer weghalen

DobbyFloppy

Probeer het eens met een doekje.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Dottieisdebeste

Blue is alweer helemaal beter!!!!  ;)

Alleen z'n veren zien er wat door de war uit maar dat komt vanzelf wel weer goed!!

foxie13