Bange parkiet met mijt

Gestart door Dottieisdebeste, mei 15, 2013, 18:39:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dottieisdebeste

mag je ook bogena anti-parasiet gebruiken of met het per see van beaphear zijn???

*wendy*

Die van Bogena is ook prima. Als je maar de '10' versie hebt. Dus die waar een plaatje van onder andere een grasparkiet op staat.

DobbyFloppy

Wendy trouwens bedankt voor de tip.
Tegen mij was alleen gezegd in de nek uitknijpen en even wat op de kale plek uitsmeren.
Zal vanavond maar even mijn vriend vragen om te helpen ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Dottieisdebeste

Maar, als je zo'n pipet leeg spuit in zijn nek komt het dan wel terecht bij ze snavel?

inge

Gaat volgens mij via de bloedbanen ,is zeker niet de bedoeling dat dit spul aan zijn bekje komt!

Dottieisdebeste

En moet ik de eerste pipet door de dierenarts laten doen zodat ie het voordoet want straks doe ik het vekeer

inge

Als je je daar veiliger bij voelt zou ik zeggen ja!

Dottieisdebeste

Hoe pakt de dierenarts als ik hem ook nii kan pakken

inge

Daar heeft de arts zeker geen probleem mee hoor :D.

Dottieisdebeste

#29
Moet, vaseline en anti-parasiet 10 tegelijk of mag je ook  alleen anti-parasiet 10 doen want vaseline lukt me echt niet, en als er een Piepklein beetje op smeer, smeert ie het er weer af :-\

Ik heb ook nooit vaseline erop gesmeert omdat ie steeds blijft weg vliegen...

Tot 5 minuten na 't posten kun je je bericht nog aanpassen, Doe dit als 't kan.

DobbyFloppy

Dierenarts zal een niet tam parkietje vangen met een netje. En dan met een handdoek pakken
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Als de schurft zo erg is als jij zegt, ja dan is vaseline ook zeker nodig om de anti parasiet te ondersteunen. Als jij het erop smeert, zal hij altijd proberen het er weer af te krijgen, maar er blijft heus wel een beetje zitten hoor.

En als je er zo'n moeite mee hebt in je eentje, laat je dan helpen. 1 iemand houdt de vogel vast, de ander smeert / druppelt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zal heus een vriend, vriendin, vader, moeder, broertje, zusje, buurman, buurvrouw hebben die je even kan helpen. Je kan het wel uit besteden aan de dierenarts, maar dit moet je dan elke dag doen. En zo leer je het zelf nooit, terwijl het in de toekomst misschien nog wel eens nodig is om te behandelen voor het een of het ander..

Je kan de dierenarts wel altijd vragen om het een keertje voor te doen, maar dit is echt het moeilijkste niet.  ;) Je kan er niet zoveel mis mee doen, als je het gewoon doet zoals we zeggen. Het nekje is duidelijk zichtbaar. Je probeert zoveel mogelijk de veertjes aan de kant houden (wat niet lukt, lukt niet, je krijgt het nooit helemaal vrij), en daar knijp je het pipetje op uit. Het geeft niet als het een beetje over de veertjes loopt, zo nauw luistert het niet. Met de vaseline hetzelfde. Doe een beetje op een wattenstaaf je of iets dergelijks en smeer daar de snavel, de neusdop (behalve de neusgaatjes) en de pootjes mee in. Het hoeft niet op elke millimeter, maar wel zoveel mogelijk. Hij zal er van alles weer af proberen te halen, maar je krijgt het er nooit helemaal af als parkietje zijnde. Smeer maar eens vaseline op je eigen hand. Hoeveel moeite kost het om dit er écht helemaal af te krijgen? Veel he? Nou, en dan is het nog veel moeilijker voor een parkietje, want die kan geen water en zeep gebruiken ;)

Dus, begrijp mij niet verkeerd als ik dit zeg, maar probeer eens te stoppen met je zo druk te maken over of het wel echt moet (ja, het moet), of je het wel goed doet (je kan niet zoveel fout doen hiermee) en of hij nog wel tam wordt (natuurlijk, als jij er maar tijd in steekt). Verstand op nul en behandelen met die hap, anders gaat dat beestje nooit beter worden!

Dottieisdebeste

Moet persee de vaseline erop, Of als je die 2 pipetjes erop gedaan hebt is het dan over??

Dottieisdebeste

en moet ik als ik naar de dierenarts ga moet ik zelf de pipetjes meenemen?????

*wendy*

Sorry hoor, maar ik heb al meerdere keren nu een heel verhaal getypt in een poging je te helpen, maar dan kom je iedere keer weer met een vraag waar ik al antwoord op heb gegeven en samen met mij ook anderen. Ik weet niet of ik daar nog zin in heb. Op je vaselinevraag staat het antwoord al in de tekst van mij daarboven. Misschien kan je de moeite nemen dat te lezen.

Over je laatste vraag: ja meenemen.

DobbyFloppy

#35
1 het antwoord is al gegeven, dus ja het is wel nodig om de vaseline in te smeren.
2 dit is ook al eerder aangegeven probeer het eerst even met iemand, en als dat echt niet lukt dan pas naar de v.a gaan

En tot slot lees ook de berichten van de anderen.
En ga zelf ook eens op zoek en leer eens wat meer over parkietjes, komt op mij over of je er 0 verstand van hebt.
Niet rot bedoeld maar voor anderen is dit ook lastig als je niet eerst zelf op zoek gaat naar de antwoorden maar in plaats daarvan overal overheen leest en alsnog gaat plaatsen.

Denk aan je woordkeuze, is site voor ALLE leeftijden.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Dottieisdebeste

#36
Oke, sorry hoor, maar er lijkt alsof er iets in zijn neusdop zit, krijg je dat eruit en hoe?

Kleintjes

Wat er zit moet je fijn met rust laten, je kunt je vogeltje anders enorm bezeren. Is 'n soort membraan in de neus.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dottieisdebeste

#38
Okee, bedankt! Want het is er pas in komen zitten. Ik dacht dat het erg was en verstopt zou raken, maar dat is toch niet zo  ;)

Gebruik leestekens svp.

Dottieisdebeste

ik heb hem net Beaphar anti-parasiet 10 gegeven en heel veel ging er naast,
maar ik denk dat het er toch een beetje op is gekomen toen ik hem weer losliet toen werd ie helemaal gek, en als ik dit na vier weken weer doe iks het dan over of moet ik nu weer gewoon verder met vaseline smeren, of doe ik al genoeg?