Mannetje en/of vrouwtje samen

Gestart door Sazu, mei 07, 2013, 10:24:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sazu

Okay! Twee mannetje is ook leuk!!

Verder vroeg ik mij af, is het erg om twee mannetjes te hebben. Er is me ooit in de dierenwinkel (door weer iemand anders) vertelt dat die kunnen gaan vechten voor een vrouwtje dat er niet is. En dat ze net zo lang door gaan tot er eentje wint en dus dood gaat....
Wat denken jullie hierover??

EliseAvi

Dat is nirt waar hoor. Man-man en man-pop gaat goed, twee popjes gaan wel met elkaar vechten. Geen zorgen dus met twee mooie mannen!

DobbyFloppy

Klopt wat elise zegt. Zonder vrouwtje hebben 2 mannen ook niks om te vechten.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sazu

Nou gelukkig!! Kan ik met een gerust hart weg van huis! Was, nadat ik dat gehoord had best wel bang.
Dit is onze tweede die we er voor Sazu bij gekocht hebben. De eerste klikte helemaal niet, maar deze nieuwe lijkt het hier erg leuk vinden samen met Sazu. Natuurlijk moet hij nog wel even wennen, want je merkt dat Sazu een stuk avontuurlijke is dan de nieuwe.

Dankje voor alle antwoorden!

DobbyFloppy

Zo gauw hij eenmaal gewend zou zijn heb je hier hartstikke veel plezier van.
De van mij ontdekken ook nog elke dag leuke dingen ondanks dat zeal 4 en 7 zijn.
Zo hebben ze ook ontdekt dat de deurklink een leuk zitplekje ( voor 1 ) is.
Vooral het vrouwtje is nogal nieuwsgierig en steekt overal graag haar neus in, en dan letterlijk. Lege map? Ze gaat er gewoon inkijken de slimmerik. Ook voor de hond zijn ze niet bang, lopen rustig over de vloer terwijl de hond er ook ligt
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

grasParkiet2

Mijn popje loopt ook overal. Zelf in de Kong van de hond (speeltje) kijkt ze in het gat. Maar ik denk dat popjes dit vooral doen omdat ze dan opzoek zijn naar een goed broedplekje.

DobbyFloppy

Bij die van mij is het puur nieuwsgierigheid. De zit in elk kiertje te turen. Ziet ze een gat in de kast wilt ze er gewoon gaan kijken terwijl er nog een kastje naast staat wat ze vergeet.
Ze zit ook regelmatig op de vloer te scharrelen als haar bakje bijna leeg is, loopt ze gewoon langs de hond als die er ligt.

Mijn popje heeft zelf nog nooit jonkies gehad en krijgt ze ook niet, is ze al te oud voor.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sazu

Klinkt leuk allemaal!!
Sazu hebben we nu sinds eind maart en die is ook steeds nieuwsgieriger en brutaler aan het worden! Al moet ik zeggen dat sinds de nieuwe vogel er is hij wel minder naar ons toe komt of bij ons blijft zitten. Maargoed, ik ga in de zomer 40 uur per week werken en dan heeft hij in ieder geval een maatje!
Gisteravond heb ik ze voor het eerst samen in de kooi laten slapen. Overdag zaten ze al samen in Sazu zijn kooi, dus dacht laat ze gewoon lekker samen erin zitten.
Ze hebben vlak bij elkaar geslapen en heb gelezen dat dat een goed teken is (??). Vandaag waren ze ook weer helemaal vrienden. Af en toe kibbelen ze nog wel, maar denk gewoon dat ze even moeten bepalen wie de baas is, toch?
Verder vroeg ik mij af, het nieuwe vogeltje (we hebben hem Squeaky genoemd) speelt nog helemaal niet en is ook niet zo actief. We hebben hem pas sinds vrijdag. Zou het zijn omdat hij nog gewoon aan alles moet wennen? Hij volgt, vooral overdag, alles wat Sazu doet en doet het vaak na, op eigen initiatief doet hij nog niet zoveel. Is dit erg? Is dit iets om me zorgen over te maken?

Graag hoor ik van jullie.
gr. Sies

DobbyFloppy

Dat kibbelen is normaal, zo bepalen ze wie de baas is.
En het is inderdaad normaal dat hij nog niet zo actief is hoor. Ken nog wel even duren hoor. Ene parkietje went nu eenmaal sneller dan de andere. Laat je ze overigens al wel los? Zou ik wel doen. Let wel even op met de ramen dat ie daar niet tegen aan vliegt desnoods even afplakken.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sazu

Hey!

Ja ze zijn meer los dan in de kooi. Zo kwam ik er ook achter dat ik ze al best wel vroeg gewoon samen in de kooi kon laten. Beide kooien stonden open en Squaeky ging steeds bij Sazu in de kooi zitten. Sazu vond alles wel best, en vond het denk ik wel gezellig om niet meer alleen te slapen hihi!
Sazu is ook al heel tam, dus die mocht ook altijd al los en Squaeky volgt nu gewoon alles :D


Parkieten-Freak

Citaat van: Sazu op mei 07, 2013, 10:24:38
Okay! Twee mannetje is ook leuk!!

Verder vroeg ik mij af, is het erg om twee mannetjes te hebben. Er is me ooit in de dierenwinkel (door weer iemand anders) vertelt dat die kunnen gaan vechten voor een vrouwtje dat er niet is. En dat ze net zo lang door gaan tot er eentje wint en dus dood gaat....
Wat denken jullie hierover??

Topic gesplitst.
Gr, PF