Op zichzelf sinds woensdag

Gestart door LizzyGagie, mei 11, 2013, 10:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LizzyGagie

Ik heb een probleem, ik ging vrijdag naar mijn vader en bleef daar tot woensdag, toen ik terug kwam, was het niet zo dat hij van blijdschap van zijn kooi naar het raamhekje vloog, hij bleef gewoon in zijn kooi zitten. Mijn broer kwam er ook bij maar ook voor hem bleef hij zitten. Mijn moeder zei dat hij gewoon een beetje boos was omdat ik hem nu minder aandacht geef, maar dat komt ook omdat ik bezig ben met school. Ik heb het even aangekeken maar toch wou ik weten of het ooit overgaat. Want hij wilt namelijk niet meer met me kletsen, hij blijft 10 seconden bij me zitten en gaat dan weer weg. Hij is helemaal geintreseerd in belletjes en spiegeltjes. Als ik nu zijn naam roep, springt hij niet meteen uit zijn kooi maar blijft hij me aan kijken alsof ik iets nieuws doe. Misschien dat het kan liggen aan zijn leeftijd (5) maar dat lijkt me sterk. Ik hoop dat jullie een idee kunnen schetsen van wat er aan de hand is of wat er aan te doen is.

*wendy*

Grasparkietjes zijn groepsdiertjes. Er zijn er enkelen die zich goed weten te vermaken met een mensen-partner, maar dan ook alleen als hij voldoende aandacht krijgt. Jou parkietje krijgt nu te weinig aandacht van jou en voelt zich eenzaam. Dat hij nu gefocused is op spiegeltjes en belletjes, is omdat hij daar een maatje in ziet. Hij begrijpt niet dat het een weerspiegeling is van zichzelf. Het komt erop neer dat hij een gedragsstoornis aan het ontwikkelen is.

Het beste koop je er dan ook een maatje voor hem bij en verwijder je dan alles waarin hij zichzelf kan zien.

DobbyFloppy

#2
Ik ben sowieso al tegen het gebruiken van spiegeltjes en van die speeltjes met zo een nep parkietje. Want met zo een nepparkietje in speeltjesvorm snappen ze niet dat het nep is.
Maar inderdaad wat Wendy zegt hij is wat eenzaam, en dus tijd voor een vriendje.
Als je een popje hebt is het niet aan te raden er nog een popje bij te zetten maar een mannetje.
2 mannetjes gaat trouwens ook goed.

Graag even je berichtje nalezen voor je het post, want het duurde even voordat ik wat kon maken van je eerste zin (heb het dan ook aangepast). Gr. Sara

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

LizzyGagie

Wendy: Ow dat klinkt niet echt positief, wel jammer omdat hij met 1 spiegeltje opgegroeid is. Ik weet niet of 1 spiegeltje met een belletje erg is om erin te laten hangen, omdat we niks anders hebben dan dat. Wat hang jij er dan in om het toch nog een beetje gezellig te houden?

DobbyFloppy: We hebben wel een popje maar ze zijn van elkaar gescheiden, zij staat in woonkamer. Een paar keer in de week zien ze elkaar tot ze elkaar een beetje zat zijn geworden. Dan gaat zij terug weer naar beneden.




*wendy*

Er zijn heel veel dingen die je in de kooi kan hangen om het gezellig te maken. Er is genoeg speelgoed in de winkel te krijgen. Spiegeltjes zijn helemaal niet goed. Ook kan je dingen zelf maken. Sisaltouw, wc-rollen, kralen, allemaal dingen waar je heel leuk speelgoed van kan maken. Zoek maar eens op het forum op speelgoed, dan vind je een topic over het zelf maken ervan.

Ik wil je aanraden je eens goed in te lezen over je huisdieren, want zij krijgen duidelijk niet wat zij nodig hebben..  :(

Ik vind je niet heel duidelijk. Je hebt dus 2 parkietjes, maar ze zitten niet bij elkaar? Gaan ze dan vechten? Of laten ze elkaar met rust? In dat laatste geval zou ik ze gewoon bij elkaar zetten. Dan hebben ze toch elkaar als gezelschap. Gaan ze dan vechten, dan is het zaak wat aan de situatie te gaan veranderen. Dit betekent: of voor allebei een maatje erbij, of 1 parkietje weg doen en voor de overgeblevene een nieuw maatje zoeken!


DobbyFloppy

@ Sara, dank je voor het herstellen van de foutjes. Vermoed dat het door de ipad komt, deze wil nog wel eens automatisch corrigeren wat ik dan weer net niet zie ;)

Heb verder het idee dat de 2 niet volledig aan mekaar gewend zijn.
Stel je hebt al een parkietje en je zet er een nieuwe bij gaan ze ook hun rangorde bepalen, lijkt een beetje op kibbelen.
Wat mijn Dobby dan doet die gaat ze eerst beetje wegjagen of er achteraan zitten en dan vervolgens aan de staart trekken. Zij doet dit om te laten zien dat zij de baas is, het is tenslotte altijd al een dominant dametje geweest maar als het parkietje eenmaal door haar keuring is om het zo maar even te zeggen dan is het ook goed.

Gaan ze beetje kibbelen laat het gewoon even gebeuren, als het echt tot bloedens toe gaat pas uit mekaar halen.
Mijn Dobby zat de laatste tijd nogal een van mijn valkjes op de huid, waardoor het valkje echts doodsbang werd. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen Dobby en Pucky apart te zetten, ken ze niet constant corrigeren, tja ik heb nu eenmaal ook mijn huishouden en verplichtingen.
En zoals het nu gaat doen ze het gewoon prima
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13