jonge zieke grasparkiet

Gestart door juuuultje, mei 02, 2013, 21:44:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juuuultje

het is ondertussen een lang verhaal, mijn schoonmoeder heeft ongeveer 2,5 maand geleden een grasparkietje gekocht.
Wisten wij veel, het vogeltje was nog maar zo'n 4 weken. maar goed hij leek perfect in orde, hij zat graag op je hand, hij at lekker en hij was vrolijk.
vliegen ging iets minder, maar dat kwam door zijn leeftijd..? kortom hij was helemaal in orde..

na een paar dagen hoorde wij dat het vogeltje niet helemaal goed was, hij viel van zijn stok af, en hij liep vreemd!
wij hebben het een paar dagen aangekeken, uiteindelijk heb ik de vogel mee naar huis genomen.. aangezien ik het heel zielig vond, en vind dat een vogel ook extra aandacht en liefde moet krijgen als hij ziek is..

ik ben bij de dierenarts geweest, die kon niets anders bedenken dan een calcium tekort..  en anders werd mij verteld, overlijden zieke vogeltjes wel heel snel.. ze zijn lastig beter te maken.. het was dus gewoon afwachten tot hij beter zou worden van calcium of hij het op zou geven..

ondertussen zijn we weer weken verder, de vogel kan totaal niet staan,lopen, of vliegen.. hij hupt door zijn kooi.. en hij zit op zijn (dubbele)stok bij zijn eten/drinken.
Hij krijgt extra grit, vitamine, en gewoon lekker veel voer.. zijn pootjes lijken mij wel verlamd

tot deze week leek hij totaal niet ziek, alleen maar (naar mijn idee zwaar) invalide.. maar nu is hij sloom, lijkt ineens veel dunner..hij lijkt ook wel continue te hyperventileren
(hij leeft wel helemaal op als hij parkietgeluiden hoort) en bij mij zit hij heel graag..


ik heb hem meegenomen, om zijn laatste dagen wat aangenamer te maken maar die laatste dagen zijn er wel heel veel... en ik zou hem graag beter zien worden als het mogelijk is...
Ik weet dat ik naar een vogelarts zou moeten gaan.. maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn...?

Kleintjes

Bij vogels is 't bijna onmogelijk om "van horen zeggen" 'n idee te krijgen wat er kan zijn.
Er kunnen zo veel dingen en ziektes de oorzak zijn, dat 'n bezoekje aan de vogelarts echt aan te raden is.

Overigens vind ik 't super dat je 't parkietje hebt meegenomen :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

juuuultje

ja kan mij voorstellen dat het lastig is om te beoordelen zo.. maar denk kan het altijd proberen.. misschien heeft iemand nog een idee.. of tips..
En ja moest het gewoon doen, al was het maar om het geprobeerd te hebben...

birdy888

maar waarom ga je dan niet naar een vogelarts???