Bestrijding van schurftmijt en vergroeien van nagels

Gestart door mar.bies, mei 02, 2013, 17:16:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mar.bies

Ik heb even op deze website: http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php  gekeken over vergroeiing van snavels en schurftmijt en wat je hiertegen kan doen... eigenlijk is het heel simpel... regelmatig en goed het hok/kooi schoonhouden en ontsmetten... zorgen dat er genoeg knaagwerk in de kooi hangt waaraan de vogels hun snavels kunnen slijpen... en als ze schurftmijt hebben hun snavel invetten met vaseline voor een week lang... nu ben ik daar geen voorstander van want als je de vogel(s) zeven dagen per week uit de kooi moet halen om hun snavel in te vetten kan dit een hoop stres voor ze opleveren.... dus wat ik ga proberen is vetbolletjes op te hangen eens kijken of dit gaat werken... uiteraard laat ik dit jullie weten...

Groetjes mar.bies

Citaat van: caracamel op februari 25, 2011, 23:37:12
Beste parkieten vrienden,

1 van mijn parkieten zijn navel groeit sinds een jaar zeer hard.
Ondanks sepia blok, ik heb zelfs 2 stukken steen onderin de kooi.
Ze krijgt goed voer, en vaak groenten zoals wortels, brocollie etc.
De andere parkiet (uit het zelfde nestje) had dit ook.
(Mijn allereerste parkiet niet)

Nu ging ik steeds naar de dierenarts, hij deed het met een nagelknipper/schaar maar een paar weken terug heb ik het zelf geknipt; een klein beetje.
Nu is het weer erg lang.

Hoe kan je zien waar het leven zit?

Ik had al geprobeerd op dit forum er wat over te vinden; als ik deze link aanklik bestaat het niet meer.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...vel++bijknippen


Heb een nieuw topic voor je gemaakt, want het is niet de bedoeling om berichtjes te plaatsen in topics van 2 jaar oud. Dubbel berichtje heb ik trouwens verwijderd. Gr. Sara

Sara

Vetbollen? Bedoel je zoals je in de winter ophangt voor de vogels buiten? Dit mag je sowieso niet aan je parkietjes geven. Vaseline smeren blijft dus de boodschap, in geval van schurftmijt.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

foxie13


locar

Je moet geen vetbollen aan je vogels geven. ???
Dit lijkt me niet gezond.
vang je vogel gewoon met hand schoenen aan zo bijft hij tam ;)

Parkieten-Freak

@ mar.bies:
Ik heb er maar twee woorden voor:
bizar advies. :o