mijn parkieten lusten geen groenten en fruit

Gestart door locar, mei 01, 2013, 10:35:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

locar

Mijn parkieten lusten geen groenten en fruit.
Wat moet ik doen. ik wil graag dat ze fruit eten.

Sara

Ik raad je aan om eens met de zoekfunctie te zoeken, want deze vraag is al zeer vaak gesteld (het is dus een vaak voorkomend probleem, hihi :D)
Veel succes!  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

DobbyFloppy

#2
Wat je kunt doen is een stukje fruit voor hun neus eten, en af en toe kijken of hun ook een hapje willen, en natuurlijk aanmoedigen als ze willen proberen.
Banaan zijn ze niet heel happerig na, maar komkommer vinden ze heerlijk. Vrouwtje ziet er zo lekker uit als ze wat komkommer gegeten hebt, groen bekje haha
Die van mij zitten vaak binnen no time bij me, helemaal als ik een broodje in hun bijzijn eet zitten ze binnen een paar tellen erbij haha.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

foxie13

Je kan ook elke dag op de zelfde plek wat fruit/groente aanbieden (met bijv. wasknijper). Meestal zijn ze bang, maar als je het steeds op dezelfde plek aanbied, durven ze misschien er een hapje van te nemen.
Succes.

DobbyFloppy

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

locar

#5
Citaat van: DobbyFloppy op mei 01, 2013, 21:39:57
Wat je kunt doen is een stukje fruit voor hun neus eten, en af en toe kijken of hun ook een hapje willen, en natuurlijk aanmoedigen als ze willen proberen.
Banaan zijn ze niet heel happerig na, maar komkommer vinden ze heerlijk. Vrouwtje ziet er zo lekker uit als ze wat komkommer gegeten hebt, groen bekje haha
Die van mij zitten vaak binnen no time bij me, helemaal als ik een broodje in hun bijzijn eet zitten ze binnen een paar tellen erbij haha.

Dat heb ik ook al geprobeerd maar ze aten niets

Citaat van: foxie13 op mei 01, 2013, 21:52:54
Je kan ook elke dag op de zelfde plek wat fruit/groente aanbieden (met bijv. wasknijper). Meestal zijn ze bang, maar als je het steeds op dezelfde plek aanbied, durven ze misschien er een hapje van te nemen.
Succes.

ik ga het proberen 

(samengevoegd)

poortman

Er is nog ander groenvoer, nml. Gras, vinden ze ook lekker en is ook in een potje te verkrijgen, ik geef ze ook vaak wat, voor mij in de weg hangende, takjes met blad van mijn druiven.

Ook een halve kiwi doet het goed. natuurlijk niet te lang laten hangen/liggen, oud fruit is niet goed voor ze.

Fruit zijn ze bij mij ook absoluut niet allemaal weg van, maar blad en gras doet het over het algemeen wel goed.

Groetjes,

Martijn

hobbykweeker

Wij voeren de parkietjes in onze volière  regelmatig muur, dat is onkruid dat vooral op schaduw plaatsen groeit.
Ze zijn er gek op, wanneer ik ermee aan kom lopen hangen ze allemaal tegen de zijkant, zo gauw het hok open gaat komen ze bij me zitten.
Erg leuk en voor de vogeltjes niet te weerstaan.


Samm

Probeer het is in hun voerbakje te doen?
Als ik ze fruit of groente voorhoud dan schudden ze ook de kop van nou
Dat moet ik niet.. Als ik het in hun bakje leg en ze hebben honger en gaan eten dan willen ze ineens wel proberen om eraan te knabbelen uit nieuwschierigheid.
Wat een boer niet kent.. Haha