In de rui?

Gestart door Nalaenchingo, april 29, 2013, 20:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nalaenchingo

Mijn parkiet is nu al een paar weken zijn veren aan het verliezen en ik dacht dat dat normaal was.
Maar aangezien ik er twee heb en er met de andere niets mis is, begin ik mij toch wel wat zorgen te maken.
Zijn neus en snavel zien er niet meer uit zoals vroeger en soms kan je zelfs zijn huid zien  :-\
Moet ik naar de dierenarts gaan of is dit normaal?
En waarom heeft mijn andere parkiet dat dan niet?

Jolien

Sara

Jouw parkietje heeft volgens mij (schurft)mijt. Je kan dit best behandelen met vaseline. Hier vind je er meer over: http://parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php
Ook met de zoekfunctie kan je er meer over vinden.

Als je zeker wil zijn dat er niets anders mis is (omwille van het vederverlies), raad ik je een bezoekje aan bij de dierenarts.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Ik ben 't met Sara eens, 't vogeltje heeft lichte vorm van schurft op de snavel. Via de link die gegeven is kun je beginnen met behandelen.

Verder kan 'n bezoekje aand e DA / VA nooit kwaad als je zeker wilt zijn dat er verder niks is :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Nalaenchingo

Is dit ook besmettelijk of kan de parkiet er misschien dood van gaan?
Dit is allemaal heel nieuw voor mij dus ik weet er nog niet zo veel van...
Alvast bedankt voor de tips

Kleintjes

Schurft is besmettelijk. Als je meerdere vogels hebt zul je de andere(n) preventief kunnen behandelen.

Gebruik de zoekfunctie en de link die Sara reeds gaf, dan vindt je eigenlijk je antwoord al.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses